Dubbele ramen gaan bol staan, ontluchten?
Dubbele ramen gaan bol staan, ontluchten?
Als de temperatuur een beetje gaat verschillen en de zon komt op de ramen te staan, dan gaan ze bol staan. De ramen lijken hier door op termijn te beschadigen (er lijken scheurtjes te ontstaan door de druk). Nu heeft mijn schuifdeur een dubbel raam met een ontluchtingsplugje, maar de andere ramen hebben dat niet. Vraag aan de mensen met meer ervaring: is het de bedoeling dat je die ramen niet kan ontluchten? Of kan ik daar gewoon een klein gaatje in boren net als in het andere raam en daar gewoon een plugje in doen en af en toe ontluchten? Heeft iemand daar ervaring mee?
Groeten!
Bjorn
Bjorn
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14971
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Dubbele ramen gaan bol staan, ontluchten?
nee geen ervaring mee, heb dit zelf nog nooit ervaren met de ramen.
Het lijkt me niet de bedoeling om een gaatje te maken, dan is de werking toch weg van een opgesloten luchtlaag?
Theo
Het lijkt me niet de bedoeling om een gaatje te maken, dan is de werking toch weg van een opgesloten luchtlaag?
Theo
Re: Dubbele ramen gaan bol staan, ontluchten?
Voor de isolatie moet de luchlaag gesloten zijn, en door er een plugje in te doen (ik neem aan dat dat de bedoeling is van het plugje in het dubbel raam in de schuifdeur) blijft dat wel behouden, alleen vraag ik me af of dat bol staan wel goed is.Theo Postma schreef: ↑11 mei 2019 10:44 nee geen ervaring mee, heb dit zelf nog nooit ervaren met de ramen.
Het lijkt me niet de bedoeling om een gaatje te maken, dan is de werking toch weg van een opgesloten luchtlaag?
Theo
Groeten!
Bjorn
Bjorn
-
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 714
- Lid geworden op: 06 apr 2005 13:20
- Locatie: apeldoorn
Re: Dubbele ramen gaan bol staan, ontluchten?
Dag Björn
Zelfde gehad. Gaatje boren en plugje er in en klaar,
Heb in iso ramen rechts en links ook plugje en is zo netjes dat ik denk dan het van fabriekswege is aangebracht
Groet
Henk
Zelfde gehad. Gaatje boren en plugje er in en klaar,
Heb in iso ramen rechts en links ook plugje en is zo netjes dat ik denk dan het van fabriekswege is aangebracht
Groet
Henk
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3038
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Dubbele ramen gaan bol staan, ontluchten?
Daar wil ik wel eens uitleg en foto's van zien eigenlijk...
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
-
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 714
- Lid geworden op: 06 apr 2005 13:20
- Locatie: apeldoorn
Re: Dubbele ramen gaan bol staan, ontluchten?
Beste mensen
In alle ramen , het zijn nog de originele, aan beide kanten zit een erg klein “stopje” .
Geprobeerd foto te maken maar door kleine formaat niet te zien op foto.
Achterraam heb ik ooit vervangen vanwege scheurtje.
Hoogdak raam was ooit lek. Raam eruit gehaald. En de twee delen die los van elkaar in sponning zaten droog gemaakt en met transparante diliconenkit weer aan elkaar gezet(rondom met klemmen en na paar dagen bij autpruitenboer weer op zijn plek laten zetten.
Dit alles is ruim vijf jaar geleden en nog steeds goed: geen vocht en geen vuiligheid tussen ramen.
Dus: gaatje boren aan binnenkant van bus en kitpropje erin.
Wat betreft het “bolstaan: spanning op ramen doordat bij warm weer carrosserie uitzet en daardoor ramen in de knel komen te zitten??
Is maar een idee.
Henk
In alle ramen , het zijn nog de originele, aan beide kanten zit een erg klein “stopje” .
Geprobeerd foto te maken maar door kleine formaat niet te zien op foto.
Achterraam heb ik ooit vervangen vanwege scheurtje.
Hoogdak raam was ooit lek. Raam eruit gehaald. En de twee delen die los van elkaar in sponning zaten droog gemaakt en met transparante diliconenkit weer aan elkaar gezet(rondom met klemmen en na paar dagen bij autpruitenboer weer op zijn plek laten zetten.
Dit alles is ruim vijf jaar geleden en nog steeds goed: geen vocht en geen vuiligheid tussen ramen.
Dus: gaatje boren aan binnenkant van bus en kitpropje erin.
Wat betreft het “bolstaan: spanning op ramen doordat bij warm weer carrosserie uitzet en daardoor ramen in de knel komen te zitten??
Is maar een idee.
Henk