ook weer thuis
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: ook weer thuis
da's om en bij de 10l/100km, mooi resultaat.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: ook weer thuis
Waarom tank jij zo vaak? Ik gooi er meestal zo’n 50-55 liter in per tankbeurt. Meestal rond de 600 kilometer.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Re: ook weer thuis
Keurige cijfers, hoewel ik - in verhouding - niet klaag over het verbruik van mijn CU heen en weer naar en in Italië: 1:8.3.
En qua olie 1:1750.
En qua olie 1:1750.
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: ook weer thuis
Keurige cijfers Steem'n, een opmerkinkje het voldoet niet aan het gemiddelde sprit gebruik van anderen.
Wat ik zelf mooi vind om te zien is dat trekken beter is dan een hoogdak.
Dat zie ik mooi terug in mijn en jouw verbruik.
Theo
Wat ik zelf mooi vind om te zien is dat trekken beter is dan een hoogdak.
Dat zie ik mooi terug in mijn en jouw verbruik.
Theo
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: ook weer thuis
Aan de andere kant: wij nemen de spullen die in de kar zitten mee in het hoogdag...Theo Postma schreef: ↑08 aug 2019 08:05 Wat ik zelf mooi vind om te zien is dat trekken beter is dan een hoogdak.
Theo
Ik heb wel eens zo’n CW-vergelijking gezien en daar kwam zo’n Dehlerachtig hoogdak dat ik heb er beter uit dan een klapdak.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: ook weer thuis
Mijn Land Rover is ook niet echt zuinig. Maar een kennis met een Defender Td5 rijdt zuiniger met een paardentrailer achter de auto, dan zonder trailer.Theo Postma schreef: ↑08 aug 2019 08:05Wat ik zelf mooi vind om te zien is dat trekken beter is dan een hoogdak.
Zijn verklaring is, dat door de paardentrailer minder zog ontstaat achter de combinatie, waardoor deze minder wordt 'afgeremd'.
Dus hoe langer hoe beter.
Groet,
Erik.
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: ook weer thuis
Bekijk jou hoogdak eens met die van ons
Theo
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: ook weer thuis
ergens op dit forum staan nog wel de files met een vergelijking op Cx waarde van de verschillende daken, een hefdak komt daar "vrij slecht" uit tov van andere daken. Misschien ligt het ook aan de rijstijl, staat van de motor, versnellingsbak, enz…
Maar ik denk het meest tussen stuur en zetel
Maar ik denk het meest tussen stuur en zetel
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Re: ook weer thuis
Ik vind het verbruik van Steven's bus heel netjes. Ik rijd ook 100 km/h (GPS) en zit toch ook op zo'n 1:10 met een turbodiesel. Wel met nog een dikke visafslagbak in de bagagebak, wat een extra windvanger is.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: ook weer thuis
Wij zitten met de Atlantic, hoogdak, JX TD motor, rond de 1:11.7 (+/- 8.5l/100km)
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: ook weer thuis
Volgens zijn zeggen niet, hij rijdt dan van Tsjechië naar Nederland (en omgekeerd) en de snelheid lag dan rond de 100 km/u, maar ook op binnenwegen waar de max. snelheid 80 km/u is zou de Td5 met trailer zuiniger rijden dan zonder.
Maar langzamer rijden maakt zeker verschil, of het nu een Land Rover of een T3 is, veel stroomlijn zit er niet aan.
Mijn gemiddeld verbruik (T3 2,1 liter SS) ligt rond de 1:8,7 en dan heb ik een nogal zware rechter voet (op de snelweg ligt de snelheid rond de 110-120 km/u, indien mogelijk). De man waarvan ik mijn bus gekocht had meende dat het verbruik 1:10 zou zijn.
Mijn Defender Td5 verbruikt gemiddeld 1:9-9,5 (2,5 liter 5 cilinder diesel) en de 300 Tdi (2,5 liter 4 cilinder diesel) 1:8,5. Beide auto's wegen ± 2 ton.
Groet,
Erik.
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: ook weer thuis
De lage CW waarde is voor een dehlerdak en niet voor een 'als een dehlerdak' geval. Ook karretjes maken een groot verschil. Achyer de syncro met mijn 2500kg plateauaanhanger rijd licht ook beladen. Een kleine chateau caravan erachter was als een blok aan je been. De materiaalaanhanger met daktent reed dan lichter omdat dit profiel binnen de lijnen van de bus valt. Maar deze zomer met de 307sw o p pad met vouwwagen was helemaal zuinig in vergelijk nu weer met de materiaalwagen en daktent. Dat scheelt 4 tot 5 liter op 100km.
Bus verbruik sowieso meer dan 15 liter op 100km. Dat ligt toch wel aan dat deel tussen stuur en leuning
Bus verbruik sowieso meer dan 15 liter op 100km. Dat ligt toch wel aan dat deel tussen stuur en leuning
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Re: ook weer thuis
Ja die poptopjes hebben het zwaar, maar het valt me op dat sommige een spoiler onder de bumper hebben en andere niet. Maakt dat ook wat uit?
- ReneK
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
- Locatie: Goes
Re: ook weer thuis
Mooi dat het weer zonder problemen gelukt is. Dat leuke plekje op de terugweg moet je maar voor lief nemen (we hebben soortgelijke ervaring).
Waar zat je in de Cevennen? Wij komen af en toe op een camping in de buurt van Anduze.
Al met al niet slecht voor dat oude spul. Een moderne auto met caravan zal het niet veel beter doen.
Waar zat je in de Cevennen? Wij komen af en toe op een camping in de buurt van Anduze.
Dat is zeker netjes. Ik zat over bijna 3600km op 9.6km/l. Snelweg doorgaans tussen 10 en 10.5km/l (100-105km/uur op de GPS). Binnendoor wegen met veel haarspeld bochten en hellingen van ca 10% liep dit op tot 7.7km/l.
Al met al niet slecht voor dat oude spul. Een moderne auto met caravan zal het niet veel beter doen.
Groeten, René
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: ook weer thuis
Ik rij soms ook 50 in de 5e versnelling en dan trekt het motortje rustig weer door naar de 80. Het koppel 'onderin' van de 2,1 l boxer valt mij niet tegen.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: ook weer thuis
Dat gaat met een JX dus echt niet. 70 (rond de 2500 toeren), dat gaat.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!