Mijn T3 staat gelukkig weer op het pad naast m'n huis nadat de schade uit engeland keurig netjes hersteld is
Maar dat betekent natuurlijk dat hij in de regen staat, dat is op zich natuurlijk niet erg maar toen ik gisteren even wat uit de bus moest pakken zag ik dat zowel bij de bestuurders- als passagiersstoel water op de rubber mat lag. Nou heeft het gisteren als een malle geregend bij ons,het leek de tropen wel, maar dat zou toch niet moeten kunnen.
Bij de bolling van de wielkast kun je een spoortje zien waar het van boven zou komen, maar ik heb bij het raamrubber gekeken en naar mijn idee ziet dat er nog perfect uit.
Heeft één van de geachte lezers een tip waar dat water vandaan zou kunnen komen?
Ik hoor het graag.
Groet,
Jan
Laatst gewijzigd door Wingryder op 10 okt 2019 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien rottigheid onder het rubber van de voorruit, daar wil het nog wel eens roesten. Misschien kun je proberen de oorzaak te vinden door met de tuinslang te sproeien terwijl iemand binnen kijkt van waar het komt.
Mvg Klaas.
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Voorruit is idd vaak de boosdoener en dan vooral in de hoeken. Voorzichtig het rubber aan de buitenkant optillen geeft je een indruk van hoe het erbij staat qua roest.Bij mij keek je er zo doorheen
Gr,
Dirk
1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
Bovenhoeken kan je ook extra afkitten. Als je ruit onlangs vervangen is, weet dat er een aftermarket raamrubber is die niet goed gevormde hoeken heeft. Het raamrubber via TK heeft wel goed voorgevormde hoeken die aansluiten.
Mijn T3 staat gelukkig weer op het pad naast m'n huis nadat de schade uit engeland keurig netjes hersteld is
Maar dat betekent natuurlijk dat hij in de regen staat, dat is op zich natuurlijk niet erg maar toen ik gisteren even wat uit de bus moest pakken zag ik dat zowel bij de bestuurders- als passagiersstoel water op de rubber mat lag. Nou heeft het gisteren als een malle geregend bij ons,het leek de tropen wel, maar dat zou toch niet moeten kunnen.
Bij de bolling van de wielkast kun je een spoortje zien waar het van boven zou komen, maar ik heb bij het raamrubber gekeken en naar mijn idee ziet dat er nog perfect uit.
Heeft één van de geachte lezers een tip waar dat water vandaan zou kunnen komen?
Ik hoor het graag.
Groet,
Jan
Heb ik ook , voor en achter .
Achter tijdelijk opgelost met zwarte kit onder het rubber, andere "betere" klep staat in de schuur .
Voor ook slecht hoeken , werd er onder andere op gewezen door Arjan .
Hoop van de winter het te kunnen oplossen .
Bedankt allemaal voor de snelle reacties,heb zojuist even bij / onder het rubber gekeken aan de linkerkant.
Daar is geen sprake van enige roest rechts heb ik nog niet gekeken.
Wellicht zal ik het rubber opwippen en er zwarte kit tussen doen.
Maar dat wordt dit weekend niks. dus wordt vervolgd.
Voor nu bedankt.
Twee weken geleden stond mijn bus in Zuid Frankrijk en toen heeft het 's nachts ook een keer gehoosd, waarna ik de volgende ochtend ook een klein beetje water aan de bestuurders kant zag op het rubber, onder bij het 'opstapje'. Ik vermoed dat dit water ergens langs een deurrubber is gekomen mede omdat de bus een klein beetje naar rechts helde. Normaal is het daar altijd droog.
Groet,
Erik.
p.s. toen ik de bus kocht zag ik (aan de verf) dat de boutjes van de scharnieren eens los geweest zijn. Misschien heeft e.e.a. met elkaar te maken.