dus kon ook niet verder met de bumper en natuurlijk de koplamen maar het idee kwam te voorschijn net als bij me transalp zijkap nokje had ik van aluminium verstevigend nokken gemaakt .
Dus nu ook voor de koplampen eigelijk niet eens zo veel werk ook weer gelijmd met sikaflex 221 en de popnagels dus echt wel sterk stukken beter dan de fabriek heeft gemaakt die kunnen er morgen weer in lijm is droog net gecontroleerd allen afsnijden .
En dan de bumper op zoek naar weer een fohn en wacht tot de winkels open gaan om alle dingen waar nog garantie op zit terug te brengen wand dat kan niet in de winkels
kom tijd komt raad
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
1 x Honda transalp 600 en nu ook 1x Suzuki gsx 1100 g
Lekker bezig Frits! Heb ook wel eens gezien dat een garagist een scheur in kunststof (zonnedak) met een soldeerbout weer aan elkaar smolt. Werkte prima!
Hoi Frits, een 'gewone' schildersfohn kan er niet goed tegen als je de lucht doorstroom afknijpt; wordt te warm en brandt dan door.
Ik spreek uit ervaring; ook zelf zo'n las tuitje gemaakt en daarmee de fohn gesloopt
Met de soldeerbout lukt het ook!
Succes!
Groetjes,
John en Miriam
VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
John
Daar kon je best is gelijk hebben had wel de mogelijkheid gemaakt maar zeker nog te klein gemaakt .
Afijn redelijk gelukt mag ik zelf zeggen heb de brander gepakt je ziet er bijna in zakken later de plaatje er bij en dan de plaatje verwarmen
en ziedaar word1 geheel .
ook nog met de strijkbout geprobeerd maar dat ging te langzaam en zeker niet beter maar die gaasjes dat gaat dus zeer goed en stevig .
Maar na een paar uur klooien ben ik gestopt het werd geen homogeen geheel met toevoegmateriaal er zeker niet beter op dus laat het zo aanvaard baar
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
1 x Honda transalp 600 en nu ook 1x Suzuki gsx 1100 g
En als je met de brander het aluminium voetje verhit?
Dan kun je in ieder geval gerichter 'smeren'. Je hebt dan een soort van ouderwetse soldeerbout, alleen zat daar een koperblok(je) aan (in de vlam).
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
John met 'n buske schreef: ↑24 feb 2021 18:41
Hoi Frits, een 'gewone' schildersfohn kan er niet goed tegen als je de lucht doorstroom afknijpt; wordt te warm en brandt dan door.
Ik spreek uit ervaring; ook zelf zo'n las tuitje gemaakt en daarmee de fohn gesloopt ;-)
Met de soldeerbout lukt het ook!
Succes!
Hallo Frits en John,
Moet de uitstroom van het voetje wel zo klein gemaakt worden? De contactwarmte van de hete lucht op het grondvlak van het voetje is mogelijk al voldoende om de kunststof te smelten. Dan kun je volstaan met een meer open taps toelopend (koperen?) voetje waar de lucht goed uit kan ontsnappen. Mosterd na de maaltijd maar misschien uit te proberen de volgende keer.
Rick
Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Heren ik had daarboven al het 1 en ander uitgelegd
rick
ik heb hem zo gekocht maar er komt geen volgen de keer de auto is allrisk verzekerd als er nu 1 opkomt nou laat ik het doen
inmiddels ook de verstraler ook gerepareerd inderdaad met een soldeer bout van de 3 nokjes 2 weer gemaakt inmiddels weer rijd baar
zondag als het goed gaat 2 velgen ophalen voor een ander projectje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
1 x Honda transalp 600 en nu ook 1x Suzuki gsx 1100 g