Auto trek met vw t3
Auto trek met vw t3
Met onze vw t3 uit 1985 meegedaan aan een auto trek.
Onze uitdaging was om veel vermogen uit de 1.9 TDI te halen. Dit is aardig gelukt
Onze uitdaging was om veel vermogen uit de 1.9 TDI te halen. Dit is aardig gelukt
groet,
Mark
Mark
Re: Auto trek met vw t3
Ik probeer een video toe te voegen maar mp4 pakt hij niet. Welk type bestand kan wel?
groet,
Mark
Mark
-
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
- Locatie: VLEUTEN
Re: Auto trek met vw t3
Graag even afsluiten met je naam , de filmpjes zijn wel mooi de meesten durven hun bus zo niet te gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Auto trek met vw t3
Ik heb ook niet zo een grote pijp achter op de auto als uitlaat
Theo
Theo
Re: Auto trek met vw t3
Haha, wel weer eens wat anders....
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
Re: Auto trek met vw t3
Achter dubbellucht, maat weet ik zo niet, bewust wat kleinere wielen om minder hard te gaan om zo makkelijker van de plek te komen.
Orginele 4 bak met vast gelast differentieel. Normaal zit er een 5 bak onder maar die hebben we maar gespaard.
Wij hebben 3 jaar mee gedaan
Eerste jaar alleen wat opgedraaid en differentieel vast gelast. Toen slipte de koppeling.
Tweede jaar
Brandstofpomp met 11mm plunjers
Gtd turbo van een golf 2
Intercooler van een Nissan patrol
Toen is een aandrijfas doormidden gebroken
Derde jaar
Brandstofpomp met 12 mm plunjers en dikkere aandrijfassen.
Toen waren de kroon en pignonwiel aan de beurt. Van het pignonwiel waren alle tanden af.
Nu gebruiken we de bus weer waar hij voor bedoeld is
Groeten Mark
Orginele 4 bak met vast gelast differentieel. Normaal zit er een 5 bak onder maar die hebben we maar gespaard.
Wij hebben 3 jaar mee gedaan
Eerste jaar alleen wat opgedraaid en differentieel vast gelast. Toen slipte de koppeling.
Tweede jaar
Brandstofpomp met 11mm plunjers
Gtd turbo van een golf 2
Intercooler van een Nissan patrol
Toen is een aandrijfas doormidden gebroken
Derde jaar
Brandstofpomp met 12 mm plunjers en dikkere aandrijfassen.
Toen waren de kroon en pignonwiel aan de beurt. Van het pignonwiel waren alle tanden af.
Nu gebruiken we de bus weer waar hij voor bedoeld is
Groeten Mark
groet,
Mark
Mark
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: Auto trek met vw t3
goh...
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Re: Auto trek met vw t3
Wat tips waar anderen misschien wat mee kunnen wanneer ze voor niet al te veel geld meer vermogen willen hebben.
Het meeste zal ook al wel bekend zijn maar toch.
Wat wij hebben gedaan:
Een 1.9 TDI uit een golf 3 gebruikt.
De elektronische brandstofpomp vervangen voor een mechanische brandstof pomp van een fiat Ducati.
Het vliegwiel en de drukgroep van de golf 3
Bij een plaatselijke koppeling boer een koppelingsplaat laten maken die op de Orginele prise as past. Koste bij ons eennpaar tientjes.
Wij hebben de drukgroep ook laten verzwaren maar dit zou bij normaal gebruik wel niet nodig zijn.
Groeten mark
Het meeste zal ook al wel bekend zijn maar toch.
Wat wij hebben gedaan:
Een 1.9 TDI uit een golf 3 gebruikt.
De elektronische brandstofpomp vervangen voor een mechanische brandstof pomp van een fiat Ducati.
Het vliegwiel en de drukgroep van de golf 3
Bij een plaatselijke koppeling boer een koppelingsplaat laten maken die op de Orginele prise as past. Koste bij ons eennpaar tientjes.
Wij hebben de drukgroep ook laten verzwaren maar dit zou bij normaal gebruik wel niet nodig zijn.
Groeten mark
groet,
Mark
Mark
- VW_Sk8r
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
- Locatie: Delft
Re: Auto trek met vw t3
Ik ben het met Hylke eens een tdi moet je gewoon elektronisch houden, je hebt dan een prima motor. Mechanische pomp is leuk voor mensen met draadjes angst. Wat betreft koppeling er bestaan tegenwoordig ook t3 price assen voor tdi motor. Hiermee kun je gewoon de originele koppelingsplaat gebruiken. Wel zo makkelijk als je de plaat nog eens moet wisselen.
Mvg Klaas.
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Auto trek met vw t3
jongens dit gaat over een bus trekker trek!
Dat doe je niet met een cruise control
Theo
Dat doe je niet met een cruise control
Theo
Re: Auto trek met vw t3
Fantastische filmpjes.
Groetjes Rolf
Groetjes Rolf
- wouter
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 18 mar 2012 22:37
- Locatie: Twente
Re: Auto trek met vw t3
genieten dit zeg! Mooie filmpjes. Ik vraag mij af waar je de bus nu weer voor gebruikt (waar hij voor bedoeld is?)
Groeten,
Wouter
T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
Wouter
T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982