Isolatie (tja...)

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
Voormalig Lid 15

Isolatie (tja...)

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

Hoi allemaal,


Na enkele dagen onderzoek op het net heb ik wel een redelijk idee hoe ik het ga aanpakken, geluidisolatie. En toch heb ik nog wat vragen. Misschien dat jullie daar antwoorden op hebben.
Ik heb een document gemaakt van mijn onderzoek en daar zit de volgende vragenlijst bij die copy paste ik voor het gemak even. Misschien veel tekst maar precies wat ik nog graag wil weten.

Alvast enorm bedankt voor het meedenken.
_______________________________________________ :arrow:

Verschillende merken Alubutyl.

Zijn er verschillen tussen de volgende merken? (behalve de prijs enzo)

-silent coat €32,50 m2 2mm / €53,75 m2 4mm

-reckhorn ABX €18,25 m2 2mm

-noico 2mm €16,50 m2

Is 4mm beter dan 2mm of wat is het verschil?

Is 40% oppervlakte afdekken genoeg?
Of kun je ook hetzelfde resultaat krijgen met minder?

Waarom dekken sommigen het helemaal af?


___________________________________


Geluidsisolatie platen.
______________________

Zijn er verschillen tussen de volgende merken?

-Armaflex 19mm €15 m2

-Silent coat noise buffler 20mm €35 m2 (aluminium laag voor temperatuur isolerende eigenschappen)

-Noico red 8mm €20 m2 (aluminium laag voor temperatuur isolerende eigenschappen)

Hebben deze temperatuur regelende eigenschappen zin en/of doen ze afbreuk aan de akoestische eigenschappen?


Is het mogelijk om op de vloer een dubbel glas idee te creëren en heeft het zin?

Quote :
"Daarbij hebben we eerst een aantal houten latten over de lengte van de bodem gelijmd met Polymax. De houten latten zorgen ervoor dat de vloerplaat niet rechtstreeks op het Armaflex isolatie drukt en daarmee zijn isolerende werking behoudt. Kies dus voor latten die dikker zijn dan het door jou gekozen Armaflex isolatie en houd ook rekening met eventuele bollingen in de vloer. De ruimte tussen de vloerplaat en de Armaflex isolatie zorgt zo voor een extra isolerende werking (net als bij dubbelglas)"?


Is schapenwol net zo geluids isolerend als de hierboven benoemde synthetische platen? Het gaat mij puur om de akoestische eigenschappen!!!