Remleiding goochelarij

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Remleiding goochelarij

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Daar ik mijn stalen remleidingen vervang heb ik een 11-delige set gekocht. Mijn bus is van feb 1989 (op papieren en ook volgens het chassisnummer) dus dit zou de goeie set moeten zijn. Nu blijkt dat de leidingen aan de voorzijde niet kloppen.

Volgens de onderdelencatalogus moet de leiding van het koppelstuk voor naar de flexibele van de linkervoorrem slechts 14cm zijn [[head]] en in de set zit er ook een leiding van 14 cm. Echter meet de huidige leiding 560mm, wat de lengte is bij oudere bussen. Ook naar de rechtervoorrem is het niet de voorziene 950mm maar 1150mm.
Wat klopt hier niet?
remleiding onderdelencatalogus.JPG
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Remleiding goochelarij

Ongelezen bericht door hippie »

Gaat de 140mm wel passen ?
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Remleiding goochelarij

Ongelezen bericht door Kire »

Tja, ik heb bij mijn bus, een jaar geleden, een aantal remleidingen vóór vervangen omdat er eentje afgekeurd werd met de APK (plaatselijk te veel verroest).
Ik heb van cunifer leiding e.e.a. zelf gebogen/gemaakt (volgens het model van de oude leiding) een gelijk alle delen waar ook maar iets van roest aan zat vervangen, ben ik in een keer klaar en ontluchten kon dus ook in een keer. Bij één leiding heb ik een (recht) koppelstuk gebruikt.

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Remleiding goochelarij

Ongelezen bericht door RoonT3 »

De boeken kloppen niet altijd en weet je zeker dat de remleiding niet eens eerder is vervangen (door oud systeem?)

Ik weet ondertussen al dat je beter kan opzoeken, aan je bus controleren of het klopt en dan pas bestellen. De handleidingen van mijn Dangel Citroen Jumper zijn frans en met de franse slag geschreven.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie