ombouw naar een "maatschappelijk geaccepteerde" Diesel

Deel je werk met het forum,
Zebedeus
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2020 12:36

Re: ombouw naar een "maatschappelijk geaccepteerde" Diesel

Ongelezen bericht door Zebedeus »

Ik had ook niet de intentie om je op je tenen te staan RoonT3. De RDW i s verantwoordelijk voor een voertuig wat zij goedkeuren en ik weet ook wel dat je met een afgetrapt barrel aan moet komen die er aan de buitenkant geweldig netjes er uitziet. De jongens zijn niet op hun achterhoofd gevallen. Je kan nog zo netjes een motorswap doen maar als dan de rest van de bedrading en remleidingen bv met tyraps en en sysalkoord is 'gemonteerd' wordt dat ook beoordeeld. En terecht! Daarom was de keuring naar eenN L-registratie geen probleem.

Ik sta in een soort van onmogelijke spreidstand omdat ik die auto niet 100% ieder dag nodig heb. De meeste werkzaamheden doe ik thuis maar er zijn situaties dat klanten de scanning op locatie wille hebben en daar heb ik een aantal voorzieningen voor in mijn bus. Die bus is qua handelswaarde misschien nihil (extreem gezien) maar qua "tool"-waarde priceless. Dat is een van de angels in de besluitvorming. Verplaatsing is minimaal (afgelopen jaar 5000km) en als ik daar een bus voor moet leasen of een andere moet kopen begint er ook een ander traject van inrichting en kostenplaatje. Corona was voor mij niet bepaald bedrijfsmatig een positieve bijdrage.

Met de garagehouder nog eens gesproken en misschien toch verstandiger voor overstap naar benzine òf bv. een 1.6SDI / 1.9TD en zien hoelang het duurt voor ik qua uitstootregels aan de ketting gelegd wordt.

keuze's, keuze's, keuze's ........ ;-)

Toch in ieder geval bedankt voor een ieder voor de input en ideeën !!!

Wordt nog snel vervolgd !
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: ombouw naar een "maatschappelijk geaccepteerde" Diesel

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Op de tenen slaan nogalliefst. Dat is wat anders dan staan... maar de huid is dik en stalen neuzen zitten in 90% van mijn schoeisel.

Als je weinig rijd keep it simple. Gewoon terug 1600td, 1700d ombouwen of 1900 met jx setup. Dat is voor rondom de kerk veilig en degelijk zat.

Hylke heeft een 1.7sdi aangepast voor zijn bus.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie