Startproblemen t3
Re: Startproblemen t3
Lijkt me idd een probleem te zijn met de timing van de ontsteking.
Maar hoe begin ik er nu aan om dit te controleren?
Iets met BDP van 1e cilinder en een merkteken?
Dewelke is de eertse cilinder, en met welk merkteken dien ik dan rekening te houden?
Gr
Geert
Maar hoe begin ik er nu aan om dit te controleren?
Iets met BDP van 1e cilinder en een merkteken?
Dewelke is de eertse cilinder, en met welk merkteken dien ik dan rekening te houden?
Gr
Geert
- Olaf
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 07 jun 2009 19:08
- Locatie: Hengelo
Re: Startproblemen t3
Klepdeksels er af, derde cilinder op tuimelen / eerste cilinder( van achteren gezien rechts voor) op bdp, rotor wijst dan naar cilinder 1, zit een kerfje in de rand waar de verdeelkap op rust.
Groeten, Olaf
VW Kever 1959 in restauratie http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 19&t=20832 KLAAR !
VW T4 Multivan Atlantis 2001 90kw /122pk
Berini eitje m13 +/- 1955
VW Kever 1959 in restauratie http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 19&t=20832 KLAAR !
VW T4 Multivan Atlantis 2001 90kw /122pk
Berini eitje m13 +/- 1955
Re: Startproblemen t3
Ik zal wel verkeerd zitten maar is de compressie niet iets te laag .
https://www.aboutvolkswagen.com/en/2020 ... 3-engines/
Sneller te controleren , is de ontstekings volgorde goed .
https://www.aboutvolkswagen.com/en/2020 ... 3-engines/
Sneller te controleren , is de ontstekings volgorde goed .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- Olaf
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 07 jun 2009 19:08
- Locatie: Hengelo
Re: Startproblemen t3
Dan gaat de uitlaatklep dicht en de inlaatklep open. Op dat moment staan de kleppen van de eerste cilinder dicht en de zuiger op bdp.
Groeten, Olaf
VW Kever 1959 in restauratie http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 19&t=20832 KLAAR !
VW T4 Multivan Atlantis 2001 90kw /122pk
Berini eitje m13 +/- 1955
VW Kever 1959 in restauratie http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 19&t=20832 KLAAR !
VW T4 Multivan Atlantis 2001 90kw /122pk
Berini eitje m13 +/- 1955
-
- op verzoek verwijderd
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00
Re: Startproblemen t3
Niet verkeerd, 7 bar is idd te laag.hippie schreef: ↑23 mei 2021 21:17 Ik zal wel verkeerd zitten maar is de compressie niet iets te laag .
https://www.aboutvolkswagen.com/en/2020 ... 3-engines/
Verder zie ik aan je vragen dat je geen werkplaatshandboek hebt (of er nog niet in gekeken). Als je zelf aan de bus wil sleutelen is deze onontbeerlijk.
Re: Startproblemen t3
Hoe betrouwbaar is die 7 bar?
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- Olaf
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 07 jun 2009 19:08
- Locatie: Hengelo
Re: Startproblemen t3
7 bar is laag, maar moet hij zeker op lopen!
Groeten, Olaf
VW Kever 1959 in restauratie http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 19&t=20832 KLAAR !
VW T4 Multivan Atlantis 2001 90kw /122pk
Berini eitje m13 +/- 1955
VW Kever 1959 in restauratie http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 19&t=20832 KLAAR !
VW T4 Multivan Atlantis 2001 90kw /122pk
Berini eitje m13 +/- 1955
- Olaf
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 07 jun 2009 19:08
- Locatie: Hengelo
Re: Startproblemen t3
Groeten, Olaf
VW Kever 1959 in restauratie http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 19&t=20832 KLAAR !
VW T4 Multivan Atlantis 2001 90kw /122pk
Berini eitje m13 +/- 1955
VW Kever 1959 in restauratie http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 19&t=20832 KLAAR !
VW T4 Multivan Atlantis 2001 90kw /122pk
Berini eitje m13 +/- 1955
Re: Startproblemen t3
Hallo!
Sinds afgelopen vrijdag ben ik trotse eigenaar van Pablo, een Volkswagen T3 1990 met gereviseerde benzine motor. Toen ik hem ging ophalen heb ik de tank leeg gereden
Met jerrycan benzine bijgevuld en toen starte hij direct weer. Helaas heb ik Pablo een paar keer uit laten vallen, het was lastig manoeuvreren in de berm. Met startkabels kregen we hem weer aan de praat. Daarna 4 ritjes gemaakt zonder problemen. Gisteren na een rit van een half uur kort daarna de motor stationair laten draaien om te laten zien aan de buren. Ook dat ging goed. Kort daarna weer wilden we naar een andere parkeerplek rijden, maar nu start hij niet meer. Ook niet met startkabels, de hele nacht aan druppelaar gehangen maar dat helpt ook niet. Het lijkt wel of de startmotor kracht heeft, als we starten dan bupst hij even naar voren. Maar pruttelt dan weer uit, de motor slaat dus niet aan!
Heb ik iets kapot gemaakt met de lege tanks? Ik zie hier tips over een topranpompje en startslot. Die zou ik graag aanschaffen in te vervangen, maar ik heb geen idee welke de juiste zijn, kan iemand een typenimmer of link doorgeven? Warmtewerende sleeve lijkt me ook verstandig, het was gisteren een erg warme dag, misschien heeft dit ook nog invloed gehad!
Groetjes Lotte in lichte paniek
Sinds afgelopen vrijdag ben ik trotse eigenaar van Pablo, een Volkswagen T3 1990 met gereviseerde benzine motor. Toen ik hem ging ophalen heb ik de tank leeg gereden
Met jerrycan benzine bijgevuld en toen starte hij direct weer. Helaas heb ik Pablo een paar keer uit laten vallen, het was lastig manoeuvreren in de berm. Met startkabels kregen we hem weer aan de praat. Daarna 4 ritjes gemaakt zonder problemen. Gisteren na een rit van een half uur kort daarna de motor stationair laten draaien om te laten zien aan de buren. Ook dat ging goed. Kort daarna weer wilden we naar een andere parkeerplek rijden, maar nu start hij niet meer. Ook niet met startkabels, de hele nacht aan druppelaar gehangen maar dat helpt ook niet. Het lijkt wel of de startmotor kracht heeft, als we starten dan bupst hij even naar voren. Maar pruttelt dan weer uit, de motor slaat dus niet aan!
Heb ik iets kapot gemaakt met de lege tanks? Ik zie hier tips over een topranpompje en startslot. Die zou ik graag aanschaffen in te vervangen, maar ik heb geen idee welke de juiste zijn, kan iemand een typenimmer of link doorgeven? Warmtewerende sleeve lijkt me ook verstandig, het was gisteren een erg warme dag, misschien heeft dit ook nog invloed gehad!
Groetjes Lotte in lichte paniek
Re: Startproblemen t3
Als hij naar voren neigt, ben je niet ontkoppeld. Zet hem eens in de vrij, als dat het geval is. En een schoon brandstoffilter kan ook geen kwaad na leegrijden vd tank. Met luchtdruk de leiding richting tank misschien nog even beheerst doorspuiten.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Startproblemen t3
Paniek is een slechte raadgever.
Je wil al dingen gaan vervangen terwijl je niet weet wat de oorzaak is. Het kan enkel al je eigen onzekerheid zijn dat de bus niet reageert zoals je denkt dat die zou moeten reageren. Bussen hebben een eigen wil waar je mee moet leren leven.
Je roep een aantal dingen. lege tank, niet starten, wel starten, niet aanslaan, wel bupsen, pruttelen etc. etc. Daar kan ik geen hout van maken.
Heb je bewijs van revisie van de motor? (factuur?) Anders is dat niet iets wat je voor de goede lieve vrede maar moet aannemen.
Bedoel je met starten en bupsen/stilvallen dat je wil wegrijden maar de motor niet oppakt en stilvalt? Dus wel start en stationair draait? Of slaat die echt niet aan bij het starten. Want op startmotor bupsen zou niet mogen. in vrij en/of ontkoppelen bij starten is wel aan te raden.
Verder zou ik sowieso een goede garage zoeken en de bus laten nazien/onderhoudsbeurt als je hem net 2 dagen hebt. (tenzij dit voor aankoop al uitgevoerd is met factuur)
Handig is ook om voor een vraag/probleem een eigen topic aan te maken. Als je kan aangeven in welke regio je zit kan een liefhebber misschien eens meekijken wat er scheelt.
Je wil al dingen gaan vervangen terwijl je niet weet wat de oorzaak is. Het kan enkel al je eigen onzekerheid zijn dat de bus niet reageert zoals je denkt dat die zou moeten reageren. Bussen hebben een eigen wil waar je mee moet leren leven.
Je roep een aantal dingen. lege tank, niet starten, wel starten, niet aanslaan, wel bupsen, pruttelen etc. etc. Daar kan ik geen hout van maken.
Heb je bewijs van revisie van de motor? (factuur?) Anders is dat niet iets wat je voor de goede lieve vrede maar moet aannemen.
Bedoel je met starten en bupsen/stilvallen dat je wil wegrijden maar de motor niet oppakt en stilvalt? Dus wel start en stationair draait? Of slaat die echt niet aan bij het starten. Want op startmotor bupsen zou niet mogen. in vrij en/of ontkoppelen bij starten is wel aan te raden.
Verder zou ik sowieso een goede garage zoeken en de bus laten nazien/onderhoudsbeurt als je hem net 2 dagen hebt. (tenzij dit voor aankoop al uitgevoerd is met factuur)
Handig is ook om voor een vraag/probleem een eigen topic aan te maken. Als je kan aangeven in welke regio je zit kan een liefhebber misschien eens meekijken wat er scheelt.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Startproblemen t3
Een watergekoelde met benzine-injectie ?? Die heeft (al) een elektrische opvoerpomp.
Ik betwijfel of een nieuw contactslot gaat helpen in dit geval.
Groet,
Erik
Re: Startproblemen t3
Welkom Lotte,
Altijd vervelend als iets niet doet wat je verwacht. Ik denk dat je niks vreemds deed. Tevens zal het probleem met een revisiemotor ook net zo snel fataal zijn. Maar een idee heb ook ik niet. Want je beschrijft het probleem niet duidelijk.
Je zegt:
Het "naar voren bubsen" ... je gaat toch pas rijden als je motor wel is aangeslagen... ? Draait de motor en gaat hij uit als je gaat rijden? Of slaat de motor helemaal niet goed aan..
Pas als dat duidelijk is kunnen leden van het forum je specifikere vragen stellen om te komen tot een diagnose op afstand.
Groetjes Rolf
Altijd vervelend als iets niet doet wat je verwacht. Ik denk dat je niks vreemds deed. Tevens zal het probleem met een revisiemotor ook net zo snel fataal zijn. Maar een idee heb ook ik niet. Want je beschrijft het probleem niet duidelijk.
Je zegt:
Bedoel je dat de startmotor kracht heeft, maar dat het aanslaan uit blijft. Of bedoel je dat de startmotor geen kracht heeft.. Het lijkt wel of de startmotor kracht heeft, als we starten dan bupst hij even naar voren. Maar pruttelt dan weer uit, de motor slaat dus niet aan!
Het "naar voren bubsen" ... je gaat toch pas rijden als je motor wel is aangeslagen... ? Draait de motor en gaat hij uit als je gaat rijden? Of slaat de motor helemaal niet goed aan..
Pas als dat duidelijk is kunnen leden van het forum je specifikere vragen stellen om te komen tot een diagnose op afstand.
Groetjes Rolf
Re: Startproblemen t3
Ik zal voortaan een nieuw onderwerp maken. Sorry.
De startmotor draait heel even, maar onvoldoende om de motor aan te laten slaan. Ik heb contact opgenomen met een vw bus specialist, dus daar gaan we snel heen. Gisteren hebben we de contactpunten bij de rotor opgepoetst en naar het benzinefilter gekeken. Daar bleek een luchtbel in te zitten. Door de filter wat te kantelen en dus de luchtbel te verschuiven is het gelukt. Of dat het echt geweest is, of de contactpunten, durf ik niet te zeggen. Maar het probleem lijkt voor nu opgelost! Bedankt voor de reacties.
Groetjes Lotte
De startmotor draait heel even, maar onvoldoende om de motor aan te laten slaan. Ik heb contact opgenomen met een vw bus specialist, dus daar gaan we snel heen. Gisteren hebben we de contactpunten bij de rotor opgepoetst en naar het benzinefilter gekeken. Daar bleek een luchtbel in te zitten. Door de filter wat te kantelen en dus de luchtbel te verschuiven is het gelukt. Of dat het echt geweest is, of de contactpunten, durf ik niet te zeggen. Maar het probleem lijkt voor nu opgelost! Bedankt voor de reacties.
Groetjes Lotte