Over hoe we aan het busje zijn gekomen is te lezen in het voorstel topic!

Aan de bus zal serieus het 1 en ander moeten gebeuren. Uiteindelijke doel is een technisch betrouwbare bus voor reizen naar het buitenland met een acceptabel fris uiterlijk en interieur.
Het gaat zekers geen showbus worden maar een gebruiksobject waarbij je niet bang hoeft te zijn voor een krasje.
De kleur zijn we nog niet over uit maar dit zal iets fris en vrolijks gaan worden zoals bijvoorbeeld mint groen.
Belangrijkste nu is dat de bus zo snel mogelijk winterklaar is daar ik ermee naar mijn werk wil kunnen rijden elke dag.
Het is dus een rijdend project waar door de loop van tijd steeds meer aan verbeterd opgeknapt en geüpgrade zal gaan worden.
Momenteel doen de ruitenwissers en de verwarming het niet + er loopt her en der wat water binnen kwam ik vanavond achter.
Deze punten zullen dus eerst aangepakt moeten worden.
Ziehier de prachtige constructie die we achter de grille aantroffen...

Vanavond maar eens in de bus gekeken hoe hij de regen van vandaag heeft doorstaan.
Ik was niet zo blij verrast helaas...
Water op de mat bij de bestuurdersstoel en onder de matten zeik en zeik nat zowel bestuurders als passagiers kant...

Ook op de rails van de schuifdeur was een vogelbadje te zien welke overstroomd was en een aardige plas op de vloer heeft gecreeerd...

Afijn agendapuntje voor vanavond was een stuurslot voor de bus regelen.
Bij een bekende site gisteren deze besteld:

Nogal een ielig dingetje helaas.
Met een simpele pijpensnijder heb je deze geluidloos in een mum van tijd doorgejast.
Gelijk maar even iets aan gedaan.

Dat is in ieder geval beter dan het origineel!
Morgen eerst maar eens kijken waar het water allemaal vandaan komt. (Tips zijn welkom)
Ook zag ik dat de schuifdeur geen rubber heeft, je kijkt rondom zo naar buiten. Een nieuw rubber is toch behoorlijk prijzig kwam ik achter. Weet er iemand misschien een goedkoper alternatief?
Voor de voordeuren hebben we ook nieuwe rubbers nodig, deze zijn plat geworden en staan zo ver omhoog dat ze tegen de dakrand aan schuren met openen en sluiten van de deuren waardoor er inmiddels al gaten en scheuren inzitten. Deze zullen dus ook vervangen moeten worden. Deze rubbers zijn ogenschijnlijk niet de oorzaak van het water in de bus.