RVS uitlaat WBX

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: RVS uitlaat WBX

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Niet origineel. Wel namaak van origineel systeem. Maar laatste tijd gewoon slecht verkrijgbaar. Ook wordt er namaak van goede namaak aangeboden met foto's van de goede namaak waar je dan achter komt als je zo'n te goed voor waar te zijn aanbieding thuis krijgt.

Kan je nog maatwerk laten maken. boxershop (materiaal navragen) heeft zoiets voor 1800,-
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2494
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: RVS uitlaat WBX

Ongelezen bericht door servicebus »

RoonT3 schreef: 22 dec 2020 20:17 Niet origineel. Wel namaak van origineel systeem. Maar laatste tijd gewoon slecht verkrijgbaar. Ook wordt er namaak van goede namaak aangeboden met foto's van de goede namaak waar je dan achter komt als je zo'n te goed voor waar te zijn aanbieding thuis krijgt.

Kan je nog maatwerk laten maken. boxershop (materiaal navragen) heeft zoiets voor 1800,-
Dat is een riante prijs, krijg ik niet verkocht ben ik bang voor
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
anco
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 148
Lid geworden op: 19 mar 2005 20:37
Locatie: Wolphaartsdijk

Re: RVS uitlaat WBX

Ongelezen bericht door anco »

Beste lezers,

Ik heb zoals gezegd ook een RVS pot en eindstuk, aangeschaft bij Paruzzi om een keertje te plaatsen.
De RVS pot ziet er bij mijn DG toch wat anders uit; met het RVS eindstuk erbij waren de kosten rond de 500 euro.
De pijpjes naar de cilinders zijn er dan niet bijgeleverd, die heb ik ook nog nooit in RVS gezien.

Mijn ervaringen met de ijzeren versies zijn helemaal niet zo slecht.
Sinds 2000, de T3 is van 1982 heb ik de pot met eindstuk vernieuwd in 2002 (VAG) en in 2011 (Ernst).
Wat me opvalt is het verschillende gewicht van de potten:
VAG: 10 kg, Walker 7,1 kg, Ernst 9,3 kg. en RVS JOPEX, begrijpelijk anders, 7,1 kg.
De pijp met potkachel naar cilinder 1 in 2011 (Ernst).
Naar cilinder 2, niet.
Naar cilinder 3 in 2002 (Ernst)
Naar cilinder 4, niet.

Met vriendelijke groet,
Anco
Onze T3 (WBX DG 78 pk) is van november 1982. In 1984 is er een Westfaliapakket ingebouwd door de dealer. Wij zijn sinds 2000 tweede eigenaar. Ik heb er aardigheid in de bus met originele onderdelen te verfraaien. Via Rosmalen is al heel wat gelukt.
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: RVS uitlaat WBX

Ongelezen bericht door luizenbos »

Ik zelf heb nooit de voordelen gezien van rvs duur en mooi net zo als op de motorfietsen maar als in de loop van tijd de binnenkant aan demping materiaal is weg geblazen . :wink:

is die net zo lawaaierig en hol als alle andere een duur omhulsel dus dan maar ijzer ---kan ik lassen en weer vullen :D
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
E-cruisin
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 aug 2022 15:16

Re: RVS uitlaat WBX

Ongelezen bericht door E-cruisin »

Het onderwerp is al even niet actief, is het nog gelukt uiteindelijk om rvs uitlaat te vinden en plaatsen? Ik heb zojuist deze besteld, niet origineel, hopelijk wel passend: https://vwspeedshop.com/product.php?pro ... 513&page=1

erg benieuwd of t wat is, monteur van VW Buysbrothers was er positief over, zou als t goed is wel wat langer mee moeten gaan
Huh, hier lag toch net een schroefje ? Stay humble, stack sats!
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: RVS uitlaat WBX

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ik heb deze gehad maar al met al niet wat je verwacht.... Maakt veel lawaai, erg pulserend geluid en wordt je op gegeven moment wel beu. Ik had nog de gewone stalen flenzen (nu rvs zeggen ze). Probleem was voornamelijk de montage en bevestigingen. De de beugel van de demper was snel kapot en de bochten scheurden op de lasnaden. Hangt toch wel gewicht aan je uitlaat met de demper terwijl die niet afgehangen zit aan je motordrager als een originele.

viewtopic.php?p=157489#p157489
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie