RVS uitlaat WBX
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2436
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
RVS uitlaat WBX
Wie heeft er ervaring met rvs uitlaatsysteem voor een WBX?
Het gaat mij met name om merk,pasvorm, kwaliteit en uiteraard de prijs.
Het gaat mij met name om merk,pasvorm, kwaliteit en uiteraard de prijs.
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: RVS uitlaat WBX
geen ervaring maar wil wel volgen wegens 2 wbx'en in huis
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2694
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: RVS uitlaat WBX
Ik heb ooit de britse vwspeedshop uitlaat gebruikt en op zich hield die zich wel goed voor een jaar of 6. Echter wordt de RVS op termijn bros door warmte en/of uitlaatgaszuren. Bij mij dan toch op LPG, dus scheuren op lasnaden en bevestigingen. Heel vroeger bouwden we uitlaten van RVS melkbuizen maar die trokken het ook niet bij de toyota 2F motor op LPG. Ik heb nog zitten zoeken naar inconel wat beter tegen de warmte etc kan. Maar dat wordt duur.
In verhouding tot gewone uitlaten (ook ernst) op zich wel de investering waard. Als je weinig rijdt roest de uitlaat tenminste niet verder. Ik had zelf die van TK willen bestellen maar die is al langere tijd uitverkocht. De ernst die er op zat toen ik de bus kocht was als nieuw (nog met lak op de buizen en demper) maar na 2 jaar op LPG ook weg.
pasvorm is sowieso naadje, spanningsvrij monteren vraagt de nodige krachttermen.
In verhouding tot gewone uitlaten (ook ernst) op zich wel de investering waard. Als je weinig rijdt roest de uitlaat tenminste niet verder. Ik had zelf die van TK willen bestellen maar die is al langere tijd uitverkocht. De ernst die er op zat toen ik de bus kocht was als nieuw (nog met lak op de buizen en demper) maar na 2 jaar op LPG ook weg.
pasvorm is sowieso naadje, spanningsvrij monteren vraagt de nodige krachttermen.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: RVS uitlaat WBX
Rooibus heeft RVS gehad en uiteindelijk weer verwijderd ivm overmatig geluid. ("'t klink lleuk maar na paar uur snelweg denken je oren er anders over") was de strekking zo ongeveer geloof ik
Laatst gewijzigd door insomnia op 16 dec 2020 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2694
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: RVS uitlaat WBX
Dat is wel het geval met die van vw speedshop. meer lawaai en met een soort puls die dan irritant kan zijn als je naast vangrail rijd, geluidwal of in tunnel en dat tussen bepaalde toeren.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- rooibus
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 23 aug 2007 16:22
- Locatie: Haarlem
Re: RVS uitlaat WBX
Ik rij dan ook met een automaat die veel op 2800rpm draait - precies de frequentie waarop de speedshop RVS-uitlaat icm mijn bus het meeste lawaai maakte. Ook ik rij op LPG, en dan ook nog flink wat km per jaar, maar van scheuren op lasnaden en bevestigingen had ik (na ± 4 jaar) geen last. Over pasvorm en prijs niets dan lof.
Laatst gewijzigd door rooibus op 19 dec 2020 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Willem
VW T3 California 1989 2.1 DJ op LPG
Willem
VW T3 California 1989 2.1 DJ op LPG
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2694
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: RVS uitlaat WBX
Prijs speedshop is ok, pasvorm is maar wat je eronder verstaat, ik heb toch een en ander moeten corrigeren maar dat noemen sommigen dan ook muggenziften van mijn kant. Montage is makkelijker dan een origineel gewei. Ik rij best door +3000rpm en heb de eerste jaren ca. 20K/jaar gereden. Dat scheuren was ook wel na de eerste 4 jaar. (bij LPG geen lifetime guarantee) Nadeel is misschien wel dat de demper dus niet aan de motorbeugel opgehangen zit. Die draagt volledig op de uitlaat zelf.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2436
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: RVS uitlaat WBX
Heb je een foto vaan de uitlaat van speedshop Ronald?
- anco
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 19 mar 2005 20:37
- Locatie: Wolphaartsdijk
Re: RVS uitlaat WBX
Hallo Douwe, en anderen,
Ik heb een RVS uitlaat destijds bij Paruzzi gekocht maar niet gemonteerd. Ik denk dat dat er ook niet meer van gaat komen.
Hij was niet goedkoop.
Wat ik overweeg is hem hier aan te bieden. RVS eindpijp en pot, WBX DG motor. Past op meerdere motoren.
Mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik dat graag.
Mvg., Anco
Ik heb een RVS uitlaat destijds bij Paruzzi gekocht maar niet gemonteerd. Ik denk dat dat er ook niet meer van gaat komen.
Hij was niet goedkoop.
Wat ik overweeg is hem hier aan te bieden. RVS eindpijp en pot, WBX DG motor. Past op meerdere motoren.
Mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik dat graag.
Mvg., Anco
Onze T3 (WBX DG 78 pk) is van november 1982. In 1984 is er een Westfaliapakket ingebouwd door de dealer. Wij zijn sinds 2000 tweede eigenaar. Ik heb er aardigheid in de bus met originele onderdelen te verfraaien. Via Rosmalen is al heel wat gelukt.
- anco
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 19 mar 2005 20:37
- Locatie: Wolphaartsdijk
Re: RVS uitlaat WBX
Aanvulling op de RVS pot en eindstuk;
op de rekening staat voor T4 engines? and WBX 1900 with engines code DG,DF,EY or GW.
Mvg., Anco
op de rekening staat voor T4 engines? and WBX 1900 with engines code DG,DF,EY or GW.
Mvg., Anco
Onze T3 (WBX DG 78 pk) is van november 1982. In 1984 is er een Westfaliapakket ingebouwd door de dealer. Wij zijn sinds 2000 tweede eigenaar. Ik heb er aardigheid in de bus met originele onderdelen te verfraaien. Via Rosmalen is al heel wat gelukt.
- anco
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 19 mar 2005 20:37
- Locatie: Wolphaartsdijk
Re: RVS uitlaat WBX
Aha, dat wist ik niet, ik dacht aan de opvolger van T3 en dat kan in deze natuurlijk niet.
Mvg., Anco
Mvg., Anco
Onze T3 (WBX DG 78 pk) is van november 1982. In 1984 is er een Westfaliapakket ingebouwd door de dealer. Wij zijn sinds 2000 tweede eigenaar. Ik heb er aardigheid in de bus met originele onderdelen te verfraaien. Via Rosmalen is al heel wat gelukt.
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2694
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: RVS uitlaat WBX
uitlaat voor montage. Flenzen zijn gewoon ijzer, geen RVS.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- wouth
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1375
- Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
- Locatie: arnhem
Re: RVS uitlaat WBX
De Type4 motoren (o.a. CU) gebruiken dezelfde geluidsdemper als de DG,DF,EY or GW.
I am Wouth and I approve this message
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2436
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: RVS uitlaat WBX
Hoe is de ervaring met geluid ten opzichte van een originele uitlaatsysteem?
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2694
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: RVS uitlaat WBX
Dat was al gezegd LUIDER. Vooral in bepaald toerental. Dat is dan precies met het overig verkeer mee zo ongeveer. Klinkt wel leuk bij een rondje kerk maar op vakantie in het verkeer mee langs een vangrail, bergwand, tunnel etc. begint dat wel te vervelen.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2436
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: RVS uitlaat WBX
Ik zoek in welk geval verder.
Meer lawaai zit de klant niet op te wachten.
Zou er een originele rvs uitvoering zijn?
Meer lawaai zit de klant niet op te wachten.
Zou er een originele rvs uitvoering zijn?