t3 CU ombouw tot camper

Deel je werk met het forum,
ivokh

Re: t3 CU ombouw tot camper

Ongelezen bericht door ivokh »

Nadat ik de bus weer thuis had moesten er nog een aantal dingen gemonteerd worden. Zoals Arjan al aangaf moesten het vw logo en de wieldoppen er weer op en zo ook de emblemen aan de achterkant. Wat betreft de buitenkant moesten verder alleen de afwerkingsstrips van de a-stijl dakgoten nog geplaatst worden.
In de cabine moest nog wat meer gebeuren. Ik ben daar begonnen met het terug vast lijmen van de rubberen matten op de wielkasten/stoelsteunen. Dit heb ik met spuitlijm gedaan. Het was even oppassen om te zorgen dat ik hem aan alle kanten recht er op kreeg. Ik heb ze er eerst opgelegd. Toen aan één kant met wat tapejes vast gezet om vervolgens bij de bolling te beginnen met vast lijmen. Daarna kon ik het horizontale deel vast lijmen en toen het deel rond de stoelsteunen.
Vervolgens heb ik de vloermat nog eens goed schoongemaakt on deze geplaatst. Toen kon de passagiersbank er weer in en kon ik de laatste dingen rond het dashboard monteren.

Voor de voordeuren had ik nieuwe beschermfolie en nieuw schuim voor de deuropeners. Het leek mij verstandig om ook schuim rond de aansluiting van de raamslingers te doen aangezien hier anders een opening zou zitten. Met wat schuim wat ik toevallig had liggen heb ik deze provisorisch gemaakt. Het schuim en de beschermfolie heb ik ook vastgeplakt met spuitlijm. Het beschermfolie heb ik op zijn plek getapet om vervolgens eerst de bovenste helft vast te lijmen en daarna de onderste helft. Uiteindelijk moest ik aan de onderkant het folie nog een beetje bijknippen.
Na het plaatsen van de beschermfolie konden de deuren volledig verder afgemonteerd worden.

In Amsterdam had ik trouwens alle holle ruimtes nog een keer voorzien van wax. Dit was door een vorige eigenaar al een keer gedaan maar sommige plekken had ik weer schoongemaakt voor het spuiten.

De bus is nu klaar om te beginnen aan de ombouw tot camper. Hiervoor heb ik het volgende ontwerp gemaakt tijdens de wintermaanden.

Animatie interieur ontwerp

Ik merk dat het weer even tijd kost om opgang te komen voor deze nieuwe fase. Ik denk dat ik ga beginnen met de hemel die ik zelf wil maken van nepleer/skai. Hier moet ik een keuze maken voor de kleur. Verder wil ik gaan isoleren met schaapswol waarvoor ik moet bepalen hoeveel ik nodig ga hebben en welke diktes. Voor het plaatmateriaal wil ik populieren multiplex gebruiken omdat dat licht is. Dit is bij de Karwei te halen maar niet in de dunnere maten die ik ook nodig heb. Ik moet dus ook goed inventariseren hoeveel plaatmateriaal ik nodig ga hebben voordat ik een bestelling kan plaatsen. De verzendkosten van platen van 122 bij 250cm is namelijk niet niks.

Ik ben nu weer bij met de verslagen hier. Ik hou jullie op de hoogte bij nieuwe vorderingen.

Groet, Ivo

En nog wat fototjes:

Vastlijmen matten wielkast
Afbeelding

Matten en bank gemonteerd
Afbeelding

Schuim in deur
Afbeelding

Beschermfolie in deur
Afbeelding

Cabine volledig gemonteerd 1
Afbeelding

Cabine volledig gemonteerd 2
Afbeelding

Bus met logo en wieldoppen
Afbeelding
Groet, Ivo
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers

Re: t3 CU ombouw tot camper

Ongelezen bericht door Ewout »

Complimenten voor je animatie van het interieur, knap gedaan. Enige waar je wellicht nog even over na moet denken is de bereikbaarheid van je accus’s onder de voorstoelen. Stoelen/bank kan je relatief makkelijk naar voren schuiven, maar dan kan je er nog niet echt lekker bij. Tenzij je de hele stoel/bank natuurlijk er uit haalt.
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Rode Volvo 245 estate 1992
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Plaats reactie