diesel + automaat registeren bij RDW?

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: diesel + automaat registeren bij RDW?

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ewout schreef: 22 mei 2021 17:01 Dat Easydrive van Bob klinkt goed, omdat je je huidige (optimale) versnellingsbak handhaaft. Zou er zeker even een telefoontje aan besteden.
.....zoek wat in je eigen buurt en niet uit mijn buurt. Daar ga je gelukkiger mee zijn.

Wijziging bak is al vaak gedaan, bv UN1, subaru, audi, porsche etc. Waarom niet een middenmotor met automaat? Wel meer werk maar moderne motor met bak.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
ultramars
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:59
Locatie: Amsterdam

Re: diesel + automaat registeren bij RDW?

Ongelezen bericht door ultramars »

Ik denk dat de reden waarom VW geen automatische versnellingsbak met de dieselmotor op de T3 heeft voorgesteld, is dat er geen extra vermogen beschikbaar is om in de koppelomvormer te verliezen, zelfs niet op de turbodieselversie: ze moesten al een turbo plaatsen voordat je een dieselmotor kon hebben die krachtig genoeg was om het gewicht van de bus behoorlijk te verplaatsen.

Als ik een automatische versnellingsbak monteer, zal dat samen zijn met een mechanische TDI motor. Ik rij geen andere auto dan mijn T3, maar dat gebeurt slechts 1 of 2 keer per week: ik rijd elk jaar kleine afstanden, dus ik zou het extra dieselverbruik niet erg vinden, en ik zou blij zijn als ik nooit meer hoef na te denken over welke versnelling ik moet schakelen, maar deze halfautomatische koppelingssystemen zouden een goedkopere en gemakkelijkere oplossing zijn.
MVG, Philippe.

Nota: Dit bericht wordt mede geschreven met deepl.com/translator , maar ook door mij ;)
presdentatie + mijn bussen geschriedenis
mijn caravelle NL
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: diesel + automaat registeren bij RDW?

Ongelezen bericht door RoonT3 »

De rechtvaardiging voor het plaatsen van de automaat is natuurlijk aan je eigen. Voor een rondje rond de kerk waarom niet. Maar heb je ook een dieselautomaat want het koppelingshuis (koppelvormer behuizing) is net als bij de manuele bakken anders tussen benzine en diesel.

Voor een rondje om de kerk zou het geen verkeerde oplossing zijn. Heb je met remmen geen fysieke problemen?
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
ultramars
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:59
Locatie: Amsterdam

Re: diesel + automaat registeren bij RDW?

Ongelezen bericht door ultramars »

RoonT3 schreef: 24 mei 2021 15:19 De rechtvaardiging voor het plaatsen van de automaat is natuurlijk aan je eigen. Voor een rondje rond de kerk waarom niet. Maar heb je ook een dieselautomaat want het koppelingshuis (koppelvormer behuizing) is net als bij de manuele bakken anders tussen benzine en diesel.
paasplaat van 090 automaatbak tot VW 4cylinder inline motorblock is beschrikbaar bij sommige VW toebehoren americanse verkopers. Zekker niet gratis :cry:

Voor een rondje om de kerk zou het geen verkeerde oplossing zijn. Heb je met remmen geen fysieke problemen?
drucken op de rem & gas pedaal is tot heden geen probleem voor mij [[thumbup]]
MVG, Philippe.

Nota: Dit bericht wordt mede geschreven met deepl.com/translator , maar ook door mij ;)
presdentatie + mijn bussen geschriedenis
mijn caravelle NL
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1411
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: diesel + automaat registeren bij RDW?

Ongelezen bericht door wouth »

Philippe:

zou jij een koppeling kunnen bedienen door jouw linker knie naar links of naar rechts te bewegen??
Zo ja, dan is het toch mogelijk om een mechanische overbrenging naar het koppelingspedaal te realiseren???
Of wellicht rechtstreeks naar de mastercylinder onder het dashboard??
I am Wouth and I approve this message
Gebruikersavatar
ultramars
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:59
Locatie: Amsterdam

Re: diesel + automaat registeren bij RDW?

Ongelezen bericht door ultramars »

op een knop drukken die aan de versnellingspook is bevestigd lijkt me een beter idee ;)
MVG, Philippe.

Nota: Dit bericht wordt mede geschreven met deepl.com/translator , maar ook door mij ;)
presdentatie + mijn bussen geschriedenis
mijn caravelle NL
Plaats reactie