Delft kampeerbus T3

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Alexia
Komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2021 12:41

Delft kampeerbus T3

Ongelezen bericht door Alexia »

Hoi ik heb een vw bus T3.
Op het kentekenstaat kampeerbus,
Op de bus staat Delfi?
Nu ben ik bezig om uit te zoeken om all risk te verzekeren maar krijg de vraag is de bus zo van de fabriek of omgebouwd.
Dit is iets wat ik niet weet. Ben de 7e eigenaar.
Wat is Delfi? Is de bus dan later omgebouwd?
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Delft kampeerbus T3

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Fabriekscampers zijn enkel de latere westfalia. bussen werden wel door camperbouwers rechtsreeks van de fabriek gekocht met bepaalde opties aan Mcodes voor de ombouw. Op zich wel fabrieksombouw zo. maar vergeet niet dat veel bussen achteraf als tweedehandse zijn omgebouwd. Dat deed PON ook met de taxibusjes.... Ik den k dat ze dit verschil bedoelen. Fabrieksombouw of proffesioneel tegenover de prive ombouw. maar op zich moet dat niet uitmaken als ze een taxatie eisen bij allrisk. Tenzij het een aanvullende eis is dat ze enkel fabriekscampers verzekeren.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Delft kampeerbus T3

Ongelezen bericht door Kire »

Waarschijnlijk eist de verzekeraar een taxatierapport bij All Risk verzekeren. Dat was bij mijn bus wel het geval, niet dat ik een kampeerbus heb (maar een 'gewone' 8 persoons). Wel heb ik een 'classic car' verzekering omdat de bus bij aanschaf (10 jaar geleden) al 20 jaar oud was. Een mogelijk nadeel van een oldtimer verzekering is het beperkt aantal kilometers dat je per jaar mag rijden met het voertuig (Ik meen 7500 km/jaar). Voor mij geen probleem omdat ik het ding nagenoeg alleen gebruik voor vakanties (ik heb 1 keer bijna 10.000 km gereden in een 5-weekse vakantie, naar IJsland, met een Land Rover, maar normaal haal ik de 5000 km niet eens).
Ik heb mijn auto's verzekerd via Wiggers, maar dat is omdat ze een speciale terreinautoverzekering hebben (bij sommige verzekeraars valt 'off road' gebruik buiten de dekking).
En de taxaties laat ik doen door Peter Maalcke.

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Delft kampeerbus T3

Ongelezen bericht door Ewout »

Hoe ziet de inbouw eruit? Superprofessioneel en past alles precies? Of heeft een handige Harry zelf lopen knutselen timmeren?
In het eerste geval kan het een professionele ombouw zijn, maar dan is het nog steeds geen “af fabriek” camper. Dat geldt (denk ik) alleen voor T3 Westfalia’s.
Maar wees blij als het een ombouw is: scheelt je weer in de verzekeringspremie.
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Alexia
Komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2021 12:41

Re: Delft kampeerbus T3

Ongelezen bericht door Alexia »

Dank jullie wel.
Het is me nu duidelijk. De bus is dus omgebouwd en heet daarom denk ik delfi camper.
Dat staat met een sticker op de bus.
Ik ga kijken of ik zo verder kan komen. Taxatie rapport lijkt me goed omdat ik ook graag wil weten wat de bus nu werkelijk waard is.
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Delft kampeerbus T3

Ongelezen bericht door Coen »

Delfi was een camperbouwer uit de jaren 80.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Plaats reactie