2E3 carburator

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
Gebruikersavatar
velomaker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2021 13:27

2E3 carburator

Ongelezen bericht door velomaker »

Ik blijf problemen hebben met de carburator... Wat heb ik al gevonden: de vlotternaald raakt klem. Daardoor loopt de carburator over. De motor loopt dus niet goed en valt stil. Als ik het deksel van de carb demonteer zie ik echt dat de naald vastzit. Maar van zodra ik ze loshaal gaat alles terug zoals het hoort. Ik mag dan de vlotter zoveel als ik wil bedienen de naald blijft over en weer gaan.
Wat heb ik al gedaan:
complete reviesiekit. Dus alle rubbers en pakkingen van de carb vervagen. Zelfde probleem
Nieuwe vlotternaal en vlotter origineel VW onderdeel: zelfde probleem.
2dehands carburator. Enkel het bovenste deel gewisseld met de "originele".: heeft een maand goed gewerkt en afgelopen week terug de naald vast.
De nieuwe naald en vlottor in de 2de hands carb: na 20 km Zelfde probleem.
Extra benzinefiltertje tussen de pomp en de carburator: na 10 km zelfde probleem.

Wat kan ik eventueel nog proberen?
ik heb geen meter om de druk van de pomp te meten. Ik weet ook niet hoeveel druk die mag geven. Ik heb de indruk dat de pomp er al een hele tijd op zit dus ik vermoed niet dat daar een probleem mee is.

Ik weet het eventjes niet meer.
Heeft iemand anders een idee?
*Wouter*

Citroën Dyane 1972
Suzuki GS650G katana 1982
binnenkort T3 pickup 1988
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 359
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: 2E3 carburator

Ongelezen bericht door motnamol »

Hoi Wouter. Kan het niet aan de benzine E10 liggen , Die lost rubber op en daardoor krijg je misschien een soort lijm achtige brandstof die de vlotter naald laat vastplakken.
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Gebruikersavatar
velomaker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2021 13:27

Re: 2E3 carburator

Ongelezen bericht door velomaker »

hoi, ja dat zou kunnen. Na wat tips via fb ben ik inderdaad die richting uit gegaan.
Ik heb de benzinetank leeggemaakt. Ik zal nu alle benzineleidingen vervangen.

We zoeken verder...
*Wouter*

Citroën Dyane 1972
Suzuki GS650G katana 1982
binnenkort T3 pickup 1988
Plaats reactie