Hallo, ik ben nieuw hier. Ik bezit een vw t3 wbx van 1991.
Ik heb de afgelopen 2 dagen zitten zoeken naar het probleem waarom mijn motor niet starte… vandaag doe ik er 10 liter 98 bij en hij gaat weer! Terwijl de tank nog 1/4e vol zat. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Of is dit een normaal kwaaltje bij deze jongens?
Oh, en als er iemand manuals heeft over deze mooie VW OF algemene tips! Dan hoor ik het graag!
Er bestaan boeken met alle werkplaatshandboeken, ook van jouw motor.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Hoe oud was de benzine in die 1/4 tank?
Had vorig jaar iets vergelijkbaars met een aggregaat: startte voor geen meter, tot ik er nieuwe benzine ingooide. Toen liep die naar 1 x starten als een zonnetje.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
de 1/4e vol was dat een correcte tankaanduiding? (maw klopt je meter). Wat is de staat van je tank en leidingen. Na 30+ jaar willen die wel eens vol zitten met vervuiling met problemen tot gevolg. Als je bij halfvol en/of kwart vol eens helemaal vol tankt dan kan je nagaan of dit in verhouding staat tot de tankinhoud. Ik neem aan dat je de opvoerpomp hoort aanslaan op contact? Ik heb ooit de pomp gedemonteerd en gespoeld/doorgeblazen tegen de pomprichting in. Kwam een heleboel prut uit en vergomde benzineresten. Zat bij mij aan zuigkant van de pomp een ook inwendig filter(gaasje).
(ik kan bij mijn huidige bus op 0 km resterende kilometers op de computer maar 50 van de 70 liter tanken, bij 1/4 tank iets van 41L. Is dan denk ik meer beveiliging voor de injectiepomp dat die niet te warme diesel aangevoerd krijgt als je te leeg zou rijden)