Ik ben een poging aan het wagen m’n oude eberspacher standkaxhel weer aan de praat te krijgen. Nu ben ik opzoek naar verschillende onderdelen, iemand een tip waar ik het beste en “snel” ze geleverd zou kunnen krijgen?
Foto’s: proces
163ECE6B-8967-4AEA-9B97-419D91B6A59D.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je kunt je langzaamaan ook gaan afvragen of het oplappen van een 40 jaar oude kachel welke in bijv. Duitsland al zo'n 20 jaar verboden is om te gebruiken nog de moeite loont of te gevaarlijk wordt?? Een nieuwe truma E kachel op gas lijkt me verstandiger.
René (dat zet ik er onder zodat je weet met wie je van doen hebt)
Tja, onder mijn bus hangt ook nog een Eberspächer standkachel (origineel bij de bus geleverd), maar dat is dus een benzine kachel. Het ding doet het niet en dat laat ik maar zo. Benzine is nogal brandgevaarlijk.
Overigens zit er een tijdschakelaar gemonteerd (groene draaiknop), die de kachel maximaal zo'n 15 minuten zou moeten laten werken. Is niet ideaal in een camper (als het 's nachts te koud wordt moet je het bed uit).
In mijn diesel Land Rover heb ik een Eberspächer standkachel (op diesel), die is aan te zetten en in te stellen op een bepaalde temperatuur (en schakelt zelf in of uit) en dat werkt prima.
(Wat René subtiel aanstipt is dat wij hier onze berichten afsluiten met onze echte voornaam. En daarmee ben jij ook akkoord gegaan, toen je lid werd van dit forum...)
Die past toch niet tussen de balken, dit is een model voor onder de bank, binnen.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Ik hoopte toch stiekem dat er nog wel wat te vinden is, lastig te vinden en dus duur?
Qua veiligheid, bedankt voor de waarschuwing. Ik zit meer te denken, wat dan? Het plan is de herfstvakantie naar het noorden te gaan, geen moeten maar het zou leuk en fijn zijn als er een werkend kacheltje mee zou gaan
Ik heb mijn bus al 12 jaar en heb wel eens zitten denken over een vervanger van de standkachel (en dan een diesel uitvoering, maar ik heb nog geen oplossing voor de dieselbrandstoftank die er dan extra zal moeten komen). Nu schors ik de bus 's winters meestal, aangezien ik niet over met zout gestrooide wegen wens te rijden. En 's zomers is de noodzaak van een extra kachel minder. Dan wens ik eerder airco.