Trekknop motorruimte VW T3

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
BoTo T3
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2022 18:50

Trekknop motorruimte VW T3

Ongelezen bericht door BoTo T3 »

Beste Forumleden,

Sinds kort zijn wij de trotse bezitters van een VW T3.
We gaan deze ombouwen tot kampeerauto.

Voordat we daar aan beginnen probeer ik alle kabels die de afgelopen 40 jaar zijn toegevoegd te snappen. Zo heb ik onder andere een startonderbreker gevonden.

Nu kwam ik in de motorruimte ook een trekknop tegen. Deze zit bij de zekeringkast.
Nu zag ik dat deze kastjes vaker op de zelfde plek een gat hebben zitten, dus ik hoop dat iemand weet waar het knopje voor is, want het herleiden van die kabel wordt echt een crime.

Hier een link naar het kastje. https://www.ksgarage.nl/product/zekerin ... 251906295/
Bij ons zit dus op de plek van het gat een trekknop.

Hopelijk kan iemand hierbij helpen.

Groetjes,

Tobias
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Trekknop motorruimte VW T3

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Plaats eens een foto als je wilt
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Trekknop motorruimte VW T3

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Wat gebeurt er als je aan die knop trekt? Want als die een functie heeft is dat waarschijnlijk iets dat je met uitvoeren van onderhoud gebruikt, want de plek is wel ver buiten normaal bereik.

Is het een trekknop met kabel of een trekknop-schakelaar (edit- er wordt wel eens een extra startknop in de motorruimte gemonteerd wat men handig acht als je alleen aan je voertuig sleutelt. In ieder geval handig dat je wagen in zijn vrij staat, handrem aan en blokken voor de wielen.)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Trekknop motorruimte VW T3

Ongelezen bericht door hippie »

ik kan maar twee redenen bedenken waarom je een schakelaar in de motorruimte zou plaatsen , is als start onderbreker of om de motor te starten vanuit de motorruimte .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
BoTo T3
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2022 18:50

Re: Trekknop motorruimte VW T3

Ongelezen bericht door BoTo T3 »

Bedankt voor de reacties.

Gisteren even getest. Als de motor loopt en ik trek aan de trek knop schakelaar dan gebeurt er niks merk baars.

Ik denk dat het zo'n knop is die ik gewoon met rust ga laten. Zit me ook niet in de weg.

In ieder geval nogmaals dank voor de reacties.

Groetjes,
Tobias
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Trekknop motorruimte VW T3

Ongelezen bericht door krisg »

::[O]:: wij zijn nu wel benieuwd wat voor een knop het is en waar hij voor dient...
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Trekknop motorruimte VW T3

Ongelezen bericht door RoonT3 »

BoTo T3 schreef: 29 okt 2022 12:22 Bedankt voor de reacties.

Gisteren even getest. Als de motor loopt en ik trek aan de trek knop schakelaar dan gebeurt er niks merk baars.

Ik denk dat het zo'n knop is die ik gewoon met rust ga laten. Zit me ook niet in de weg.

In ieder geval nogmaals dank voor de reacties.

Groetjes,
Tobias
Kan je daar mee leven? :shock: Je moet weten waar die voor dient, al dan niet een functie heeft of niet....... Alleen al om uit te sluiten dat zoiets niet tot problemen als kortsluiting of lekspanning kan leiden.

Ik heb in verleden een aantal suzuki LJ80's gehad waar wat oude schakelaars op zaten waar het plastic hendeltje vanaf gebroken was. Met schroevendraaiertje geflipt maar nooit kunnen ontdekken wat ze deden. Tot ik opeens geen lichten meer had, wagentjes waren van een stroper gewest die zo zijn remlichten en achteruitrijlicht uit kon zetten. :mrgreen:

gewoon nazoeken wat er aan zit, of er spanning op staat en wat de bedoeling daarvan is. Doet het niks, dan eruit halen.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie