algehele verlichting redelijk zwakjes

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
BusBart
Weet waar de werkplaatsboeken liggen

algehele verlichting redelijk zwakjes

Ongelezen bericht door BusBart »

gisteravond even mee mogen rijden met iemand in zijn busje, daarbij viel het mij op dat in het algeheel zijn verlichting behoorlijk zwak was, (en dat had niets met het wattage van de lampen te doen.)

Wat zou van zoiets de oorzaak kunnen zijn?

Mijn gedachten gaan naar massapunten carrosserie? (bij de achterlichten kon ik niets zien van corrosie o.z.i.d.)
groet,Bart

1990 EX defensie 1.9D, 5 bak "boite meccano" .

I always enjoy my travels to France. It is a living museum. (Quote from"expedition portal")

"My mind works like lightning, one brilliant flash and it's gone!"
Roerdomp
Bus guru

Re: algehele verlichting redelijk zwakjes

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Er zijn zoveel elektrische contacten... Alleen structureel nalopen ervan, kan duidelijkheid geven. De lichtschakelaar op het dashboard kan ook veel weerstand geven. Even goed schoonmaken of vernieuwen kan hoe dan ook geen kwaad.
Je zou met een externe massalijn rechtstreeks naar de accu ook e.e.a. kunnen uitsluiten.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.6 TD CY

Beter duur dan niet te krijgen
René Vis
Heeft het instructie boekje gevonden

Ongelezen bericht door René Vis »

Meet de dynamo even door , of die nog voldoende stroom , spanning levert
Rene
RoonT3
Wandelende vraagbaak

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Kijk ook je schakelaar na, deze kan aan het smelten zijn van binnen. Alle spanning komt via de schakelaar. Ik had zelf mijn verlichting achter de grill aangesloten via relais en de hoofdstroom afgetakt van de directe accukabel van de fan. Dan heb je volle 14v dynamosterkte aan je lichten. Via de schakelaars dan enkel de stuurstroom van de relais. (dim- en grootlicht via relais, de stadslichten niet)

Het wordt ook als optie gemaakt voor diverse wagens, o.a. de T3 (kost wat maar dan.....) Plug en play zo te zien op de stekkers van de lichten en aanleg van 1 hoofdstroom 12V.
http://www.h4-booster.de/index.php
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie