Pagina 1 van 1

Elektrische stuurbekrachtiging

Geplaatst: 23 dec 2022 17:12
door franco
Hallo iedereen,
Ik ben Franco uit Limburg.
Ik heb een 86er 1600 turbo diesel westfalia bus.
Deze heb ik in de gulden tijd gekocht, maar nu is die aan restauratie toe. Ik ben al goed op weg, hij is al gespoten en ik ben nu bezig met de elektrische stuurbekrachtiging, maar uit de stroomkabeltjes kom ik geen wijs waar ze nu allemaal heen moeten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes Franco

Re: Elektrische stuurbekrachtiging

Geplaatst: 23 dec 2022 20:06
door Bob
Drytooler schreef: 06 okt 2012 22:57 "
Als Je bus van ná 1985 is vind je alles in de aansluiting van relaisplaats 2.
1 = 31 massa
2 = 30 Const. plus
3 = vrij
4 = 15 Gesch. plus
5 = 1 ontsteking of klem W bij diesel.
6 = vrij
7 = 50 startmotor
8 = vrij

Massa en Constante plus moet je natuurlijk direct op de zekeringkast en de carrosserie nemen.
Op de zekeringkast is klem P geschikt met een brede schuifstekker.
Doe je er wel een zekering tussen? 50 Amp.voor de motor en 10 Amp voor klem 15.
Hij heeft een aantal signalen nodig:
Plus 50 Amp.
Geschakelde plus 1 Amp.
D+ 61 kun je ook aan gesch.plus doen
Ontsteking 1 groene draad aan de bobine
Speedpuls
Voor de laatste kun je een sensor in de Tacho schroeven.
321 907 345 B "Hall-Geber" Te vinden in een golf van 1990 met multifinktionsanzeige.
of die van Tobias.

Bruin aan de massa.
Rood via 40A zekering aan de accu.
Zwart en Rood/Wit aan klem 15 geschakelde plus.
Groen aan klem 1 of bij een diesel aan klem W , of aan de toerenteller.
Blauw/Rood aan de uitgang van de Hallgever achter op de snelheidsmeter. of de speedpulse (is hetzelfde alleen zelfbouw van Tobias)"


Bron Jaap A.k.a Japio
viewtopic.php?p=345976#p345976

Re: Elektrische stuurbekrachtiging

Geplaatst: 31 dec 2022 20:22
door franco
Dankjewel BOB ken ik de stuurbekrachtiging laten werken op de werkbank heb nog geen moter in de bus zo niet wat heb ik dan nog nodig en waar krijg ik dat groetjes franco