Hoog lopen met koude wbx1900

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
Mike Ruissen
Komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2020 18:35

Hoog lopen met koude wbx1900

Ongelezen bericht door Mike Ruissen »

Goede morgen,
Ik heb een probleem met me 1900 wbx df moter.
Deze doet In eens raar bij een koude moter.
Zo lang ze shoke der op blijft staan loopt die hoog natuurlijk. Als deze langzaam word afgebouwd gaat de moter bij een beetje gas te geven stoteren en valt die bijna uit. Heb de cabrateur schoongemaak alle vacuüm na gekeken ook van de cabrateur zelf.
En kunnen we het niet vinden.
Als de moter warm is blijft die aan de hooge kant schommele. Maar is het probleem met uitvallen weg.
De statunair sensor is al door verbonden.
Bobine, bougies en kabels zijn nieuw.
Wie heeft der nog een idee.
Groetjes Mike Ruissen
Gebruikersavatar
blauw
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 718
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
Locatie: Utrecht

Re: Hoog lopen met koude wbx1900

Ongelezen bericht door blauw »

Er zijn er die er echt verstand van hebben. Ik kan een beetje raden.. Mijn bijdrage: vacuum slangetjes vernieuwd (kan met dunne benzineslangetjes)? Klep in luchtaanzuiging/plastic huis? Elektronische ontstekingsmodule zal het niet zijn lijkt me?
Heb nu even geen tijd om een werkplaatshandboek erbij te pakken.

Hopelijk krijg je meer bruikbare tips.

Groeten,
Arjan
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Oudenman
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2015 17:33

Re: Hoog lopen met koude wbx1900

Ongelezen bericht door Oudenman »

Wat versta je onder carburateur schoongemaakt? Mijn advies: Ultrasoon reinigen, nieuwe pakkingset en afstellen. Dat is het eerste wat ik zou aanpakken. Schoonmaken met een carb reiniger heeft bij mij nooit een goed resultaat gehad.

Verder zou ik alle vacuüm slangen vervangen. Kost vrij weinig en soms lijken slangetjes nog prima, maar zijn dat niet. Vergeet de voetpakking van de carb niet. Slang naar rem bekrachtiger vervangen (kan met 12 mm brandstofslang). Vacuum vervroeger checken en de slang naar de thermostaat op het luchtfilterhuis afdoppen of als het koud is, direct op de warme lucht klep aansluiten.

Groeten,

Bjorn
Patrick_V
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jul 2022 17:30

Re: Hoog lopen met koude wbx1900

Ongelezen bericht door Patrick_V »

Is hier al wat uitgekomen?

Ik heb dezelfde problemen na het herbouwen van mijn 34 PICT-5 carb dus ik ben benieuwd of je wat gevonden hebt :)
Plaats reactie