Eberspacher B2L

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Eberspacher B2L

Ongelezen bericht door hippie »

motnamol schreef: 24 feb 2023 20:46 Ik heb mijn kachel gewoon met een T stuk aangesloten op de aanvoer leiding van de tank. Direct aan de tank waar de rubber aansluiting zit, door gesneden T stuk er tussen en klaar.
Ben gewoon nieuwsschierig , waarom op de aanvoerleiding en niet op de retourleiding .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Eberspacher B2L

Ongelezen bericht door krisg »

Je wil dit volgens mij hebben tussen de tank en de pomp, voor er druk op komt want de standverwarming heeft z'n eigen pompje.
Maar ik kan me vergissen.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Eberspacher B2L

Ongelezen bericht door hippie »

Zie net dat het orgineel ook zo is
004032100~2.png
Maar heeft dat geen invloed op de brandstoftoevoer
naar de motor .
Dacht slim te zijn en dan het t-stuk in de retourleiding te zetten .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Eberspacher B2L

Ongelezen bericht door Kire »

krisg schreef: 21 mei 2023 18:12Je wil dit volgens mij hebben tussen de tank en de pomp, voor er druk op komt want de standverwarming heeft z'n eigen pompje.
Precies, het pompje voor de brandstof toevoer naar de kachel is een zuigpompje met een stappenmotortje. Daar moet geen druk op komen.

Bij mijn LR Defender 300 Tdi zit ook een T-stuk in de aanzuigleiding.
Bij mijn LR Defender Td5 moest ik een aparte zuigleiding in/uit de tank maken.
Daar zit de brandstofopvoerpomp in de tank dus op alle leidingen staat druk (met draaiende motor).

Groet,

Erik

p.s. bij een Fiat Ducato 2,5 Tdi kon ik ook gewoon een t-stukje plaatsen in de aanzuigleiding.
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Eberspacher B2L

Ongelezen bericht door Kire »

hippie schreef: 21 mei 2023 19:38 Zie net dat het orgineel ook zo is
004032100~2.png

Maar heeft dat geen invloed op de brandstoftoevoer
naar de motor .
Dacht slim te zijn en dan het t-stuk in de retourleiding te zetten .
De zuigleiding zit onderin de tank en zolang er brandstof in de tank zit heb je ook brandstof in de zuigleiding. Zo'n kachel gebruikt niet veel diesel dus tijdens het rijden merk je daar niks van. Daar komt nog bij dat er doorgaans meer brandstof wordt rondgepompt dan nodig is voor de motor, het overtollige gaat gewoon retour naar de tank.
De retourleiding komt doorgaans ergens hoger in de tank uit. Tak je die af dan kan de kachel de retourleiding leegtrekken en uiteindelijk uit gaan.
Het enigste voordeel dat je hebt: hij kan nooit de tank leegtrekken.
Daarom heb ik de zuigleiding bij de Td5 ook niet tot helemaal onderin de tank gestoken.

Groet,

Erik.
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Eberspacher B2L

Ongelezen bericht door krisg »

het is een membraampompje:

Afbeelding
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Eberspacher B2L

Ongelezen bericht door Coen »

Daarom hoor je zo tikken natuurlijk. Dat zijn die kogeltjes.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
tifrajo
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 860
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eberspacher B2L

Ongelezen bericht door tifrajo »

Ik heb een B2L, in mijn T4 en heb een hele winter geprobeerd hem aan de gang te houden.
Het hele gedoe met leidingen vervangem en pompje testen, het ding uit elkaar gehaald alle sensoren vervangen soms werkte het soms niet :twisted: maar nu wel! Wat heb ik gedaan? De benzine vervangen, door onze E10 te vervangen door super, start hij meteen bij voldoende spanning. Maar dat is nu wel erg duur rijden dus heb ik een losse tank van 5 liter aangesloten op de kachel en ben eindelijk van het gesleutel aan dat ding af.
Volgende keer neem ik eeb Chineese met een dieseltankje!
Vriendelijke groeten,
Frans Willem Arnold Jonker V.W.W.G.

Als ik niet sleutel aan de club joker, doe ik dit: http://www.fransjonker.exto.nl
Plaats reactie