Ben gewoon nieuwsschierig , waarom op de aanvoerleiding en niet op de retourleiding .
Eberspacher B2L
Re: Eberspacher B2L
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Eberspacher B2L
Je wil dit volgens mij hebben tussen de tank en de pomp, voor er druk op komt want de standverwarming heeft z'n eigen pompje.
Maar ik kan me vergissen.
Maar ik kan me vergissen.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Re: Eberspacher B2L
Zie net dat het orgineel ook zo is
naar de motor .
Dacht slim te zijn en dan het t-stuk in de retourleiding te zetten .
Maar heeft dat geen invloed op de brandstoftoevoernaar de motor .
Dacht slim te zijn en dan het t-stuk in de retourleiding te zetten .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Eberspacher B2L
Precies, het pompje voor de brandstof toevoer naar de kachel is een zuigpompje met een stappenmotortje. Daar moet geen druk op komen.
Bij mijn LR Defender 300 Tdi zit ook een T-stuk in de aanzuigleiding.
Bij mijn LR Defender Td5 moest ik een aparte zuigleiding in/uit de tank maken.
Daar zit de brandstofopvoerpomp in de tank dus op alle leidingen staat druk (met draaiende motor).
Groet,
Erik
p.s. bij een Fiat Ducato 2,5 Tdi kon ik ook gewoon een t-stukje plaatsen in de aanzuigleiding.
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Eberspacher B2L
De zuigleiding zit onderin de tank en zolang er brandstof in de tank zit heb je ook brandstof in de zuigleiding. Zo'n kachel gebruikt niet veel diesel dus tijdens het rijden merk je daar niks van. Daar komt nog bij dat er doorgaans meer brandstof wordt rondgepompt dan nodig is voor de motor, het overtollige gaat gewoon retour naar de tank.
De retourleiding komt doorgaans ergens hoger in de tank uit. Tak je die af dan kan de kachel de retourleiding leegtrekken en uiteindelijk uit gaan.
Het enigste voordeel dat je hebt: hij kan nooit de tank leegtrekken.
Daarom heb ik de zuigleiding bij de Td5 ook niet tot helemaal onderin de tank gestoken.
Groet,
Erik.
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Eberspacher B2L
het is een membraampompje:
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Eberspacher B2L
Daarom hoor je zo tikken natuurlijk. Dat zijn die kogeltjes.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- tifrajo
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 22 jan 2009 11:09
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Eberspacher B2L
Ik heb een B2L, in mijn T4 en heb een hele winter geprobeerd hem aan de gang te houden.
Het hele gedoe met leidingen vervangem en pompje testen, het ding uit elkaar gehaald alle sensoren vervangen soms werkte het soms niet maar nu wel! Wat heb ik gedaan? De benzine vervangen, door onze E10 te vervangen door super, start hij meteen bij voldoende spanning. Maar dat is nu wel erg duur rijden dus heb ik een losse tank van 5 liter aangesloten op de kachel en ben eindelijk van het gesleutel aan dat ding af.
Volgende keer neem ik eeb Chineese met een dieseltankje!
Het hele gedoe met leidingen vervangem en pompje testen, het ding uit elkaar gehaald alle sensoren vervangen soms werkte het soms niet maar nu wel! Wat heb ik gedaan? De benzine vervangen, door onze E10 te vervangen door super, start hij meteen bij voldoende spanning. Maar dat is nu wel erg duur rijden dus heb ik een losse tank van 5 liter aangesloten op de kachel en ben eindelijk van het gesleutel aan dat ding af.
Volgende keer neem ik eeb Chineese met een dieseltankje!
Vriendelijke groeten,
Frans Willem Arnold Jonker V.W.W.G.
Als ik niet sleutel aan de club joker, doe ik dit: http://www.fransjonker.exto.nl
Frans Willem Arnold Jonker V.W.W.G.
Als ik niet sleutel aan de club joker, doe ik dit: http://www.fransjonker.exto.nl