(Voor)stoelen T3

Inrichting, bekleding, etc.
Mark_T3
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 apr 2023 13:33

(Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door Mark_T3 »

Aan de bestuurderskant is de stoel compleet ruk: instap schade, half leeg schuim. Aan de passagierszijde is de hoofdsteun "ontploft". Ik zit nu te zoeken naar nieuwe (gebruikte) stoelen maar die zijn echt stervens duur. Een aftermarket stoel heb ik liever niet: ik vind de originele lekker zitten en kuipstoeltjes of wat ook doen wel wat af aan de beleving en originaliteit van de bus.

Weten jullie nog goede adressen om de originele stoelen weer als nieuw te maken (misschien met echt leer in plaats van sky) tegen redelijke kosten? Of anders waar je redelijk origineel ogende vervangende stoelen kunt krijgen die er simpel in te plaatsen zijn? Als iemand nog gewoon origineel zwarte stoelen met hoofdsteunen weet die niet de hoofdprijs kosten dan hoor ik het ook graag! :D
Greets,
Mark
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: (Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door Coen »

In Duitsland is toch wel wat te vinden? Kleinanzeigen?
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Mark_T3
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 apr 2023 13:33

Re: (Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door Mark_T3 »

Coen schreef: 19 mei 2023 13:48 In Duitsland is toch wel wat te vinden? Kleinanzeigen?
Waarschijnlijk kan ik niet heel goed zoeken of zo. Vind wel iets, maar dat zijn dan de pilotenstoelen voor 1750 euro of zo.
Greets,
Mark
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: (Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door Coen »

Je kunt zoeken op ‘T3 sitz’. Geeft best aardige resultaten.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5246
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Re: (Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door René »

Ha Mark,

Dan kijk je niet goed, hier een advertentie met een nog veel beter prijs :buiken:
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... ofdsteunen

Alle waar naar zijn geld, de nette T3 spulletjes worden steeds zeldzamer waarmee de prijs dus ook steeds hoger wordt. Een nette bus bij elkaar zoeken is zo dus best kostbaar geworden maar de bussen waarbij alles netjes is zijn meestal ook zo geprijst.

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 359
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: (Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door motnamol »

De Mooierij in Utrecht maakt van jouw oude stoel weer een nieuwe. Ze adverteerden met 2 stoelen met nieuwe VW stof voor 600 euro.
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: (Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door Kire »

Mark_T3 schreef: 19 mei 2023 14:11 Waarschijnlijk kan ik niet heel goed zoeken of zo. Vind wel iets, maar dat zijn dan de pilotenstoelen
In mijn bus (Caravelle GL) heb ik ook pilotenstoelen (met armleuningen) en die zitten uitstekend, maar vooral die (opklapbare en verstelbare) armleuningen zijn heel prettig, zeker op wat langere afstanden.
Het zijn dezelfde (met stoffen bekleding en qua kleur) als in de link van René, alleen zien de stoelen uit de link er, op de foto, beter uit.

Groet,

Erik
Mark_T3
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 apr 2023 13:33

Re: (Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door Mark_T3 »

René schreef: 19 mei 2023 15:05 Ha Mark,

Dan kijk je niet goed, hier een advertentie met een nog veel beter prijs :buiken:
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... ofdsteunen

Alle waar naar zijn geld, de nette T3 spulletjes worden steeds zeldzamer waarmee de prijs dus ook steeds hoger wordt. Een nette bus bij elkaar zoeken is zo dus best kostbaar geworden maar de bussen waarbij alles netjes is zijn meestal ook zo geprijst.

René
Dat bedoel ik dus. 2850 euro. Dat is ongeveer 6 keer het bedrag wat ik voor mijn 1e auto betaalde.
Ik snap dat het zeldzamer wordt, maar die prijzen vind ik echt knettergek. Voor dat geld kan ik bijna een nieuwe pilotenstoel kopen en laten omtrekken in een VW stofje...
Greets,
Mark
Mark_T3
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 apr 2023 13:33

Re: (Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door Mark_T3 »

Kire schreef: 19 mei 2023 19:59 In mijn bus (Caravelle GL) heb ik ook pilotenstoelen (met armleuningen) en die zitten uitstekend, maar vooral die (opklapbare en verstelbare) armleuningen zijn heel prettig, zeker op wat langere afstanden.
Het zijn dezelfde (met stoffen bekleding en qua kleur) als in de link van René, alleen zien de stoelen uit de link er, op de foto, beter uit.

Groet,

Erik
Staat die bus in de buurt van Emmen? Zo ja: heb jij ook zo'n slot aan de bestuurderszijde die met elke VW sleutel wel open gaat? :buiken:

Ik ga nog wel even zoeken, ook in DLD maar ik vind gewoon echt heel weinig. Heeft iemand anders gewoon wat links naar goede marktplaats alternatieven voor DE/BE?
Greets,
Mark
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 359
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: (Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door motnamol »

De Bruin in Oisterwijk heeft diverse stoelen .hij adverteert op marktplaats onder T3 volkswagen onderdelen.
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: (Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door Coen »

Wat zoek je? Luxe of bijpassend?
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
motnamol
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 359
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: (Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door motnamol »

Bij deze het Is De Mooiery te vinden op marktplaats
groeten Tom

T3 1.9 d met dk v bak
Mark_T3
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 apr 2023 13:33

Re: (Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door Mark_T3 »

Coen schreef: 22 mei 2023 16:19 Wat zoek je? Luxe of bijpassend?
Ik zal eerlijk zijn: ik vind de standaard T3 stoelen echt heerlijk zitten.
Maar voor langere ritten zijn een paar armleuningen ook niet erg. Een originele T3 "pilotenstoel" uit een campertje kan ik dus ook wel mee leven.

Ik heb trouwens Mooiery gevonden op MP, zal hen binnenkort even een berichtje sturen Tom.
Greets,
Mark
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: (Voor)stoelen T3

Ongelezen bericht door Coen »

Tja. Daar betaal je nu net de hoofdprijs voor.
(Terzijde: ik ben op zoek naar een Waeco MS 50 cruise control. Die kostte een paar jaar geleden rond de 100 euro. Nu vraagt men tegen de 1000)
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Plaats reactie