Warm lopen de zoveelste
Re: Warm lopen de zoveelste
Dat js het eerste wat ik gedaan heb toen ik de boel uit elkaar had liggen..
Ik vond dat hij wat laat openging, daarom er een nieuwe ingezet van 82 graden. Zit er inderdaad ondertussen aan te denken om de oude te slopen, zodat hij open blijft staan (enkel om te testen)...Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjes Geo.
Re: Warm lopen de zoveelste
Heb je de nieuwe ook getest?
Groeten Michiel
PS er is heel erg veel spul van het 'merk' JP Group in omloop, ik laat ze liggen want ik hou niet van 2 keer werk...
Groeten Michiel
PS er is heel erg veel spul van het 'merk' JP Group in omloop, ik laat ze liggen want ik hou niet van 2 keer werk...
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Re: Warm lopen de zoveelste
Vanavond de radiator onder de bus vandaan getrokken, nou ja bijna letterijk..
Het begon nog goed, bus op de afrit van mijn garage gezet en ik kon mooi de wokpan en de beugels verwijderen. Het profiel van het reservewiel bleek spliksplinter nieuw te zijn maar ik denk dat het 40 jaar oud is.. hmm.
Daarna eens een blik onder de bus gegooid en het is 1 grote horror show, voor mij dan tenminste. 1 leiding is helemaal niet aangesloten, hiervoor heeft men een nieuwe rubberen leiding getrokken.. De stalen leiding die naar het bovenste aansluitpunt gaat is nog net niet verrot.. Daarna de radiator verwijderd, volgens mij is deze niet origineel de thermocontacten zitten rechts bovenin, de radiator zit boven geschroefd terwijl ik lees dat deze los in doopen zou zitten en de aansluitingen rechts onderin?? De radiator ging voor de rest vrij makkelijk los...
De leidingen heb ik eens doorgeblazen en volgens mij zijn deze helemaal schoon.
De radiator heb ik ook eens doorgeblazen en hij was open maar dat zegt niets, volgens mij zitten de lamellen helemaal dicht.
Ik ga dus sowieso een nieuwe radiator kopen.. Hebben jullie nog een voorkeur?.
Het begon nog goed, bus op de afrit van mijn garage gezet en ik kon mooi de wokpan en de beugels verwijderen. Het profiel van het reservewiel bleek spliksplinter nieuw te zijn maar ik denk dat het 40 jaar oud is.. hmm.
Daarna eens een blik onder de bus gegooid en het is 1 grote horror show, voor mij dan tenminste. 1 leiding is helemaal niet aangesloten, hiervoor heeft men een nieuwe rubberen leiding getrokken.. De stalen leiding die naar het bovenste aansluitpunt gaat is nog net niet verrot.. Daarna de radiator verwijderd, volgens mij is deze niet origineel de thermocontacten zitten rechts bovenin, de radiator zit boven geschroefd terwijl ik lees dat deze los in doopen zou zitten en de aansluitingen rechts onderin?? De radiator ging voor de rest vrij makkelijk los...
De leidingen heb ik eens doorgeblazen en volgens mij zijn deze helemaal schoon.
De radiator heb ik ook eens doorgeblazen en hij was open maar dat zegt niets, volgens mij zitten de lamellen helemaal dicht.
Ik ga dus sowieso een nieuwe radiator kopen.. Hebben jullie nog een voorkeur?.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjes Geo.
- motnamol
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
- Locatie: Amsterdam
Re: Warm lopen de zoveelste
Nu je toch bezig bent zou ik in ieder geval proberen om de orginele koelwaterbuizen zien te vinden. Op zijn minst de kunstof buizen of anders RVS
Let op de buizen van een benzine wbx zijn korter .
Op MP zag ik laatst een set te koop staan.
Let op de buizen van een benzine wbx zijn korter .
Op MP zag ik laatst een set te koop staan.
groeten Tom
T3 1.9 d met dk v bak
T3 1.9 d met dk v bak
- motnamol
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
- Locatie: Amsterdam
Re: Warm lopen de zoveelste
ps jouw radiateur is wel orgineel de eerste type diesels hadden 2 censors op de radiateur . De advertentie op MP heeft nr m1957098939
groeten Tom
T3 1.9 d met dk v bak
T3 1.9 d met dk v bak
Re: Warm lopen de zoveelste
Hoeveel mm is jouw leiding?
Als je deze zou vervagen zou ik voor een dikkere uitvoering kiezen.
Ik ben er ook mee bezing, ik ga voor 38mm.
Als je deze zou vervagen zou ik voor een dikkere uitvoering kiezen.
Ik ben er ook mee bezing, ik ga voor 38mm.
Re: Warm lopen de zoveelste
Heb je de oude waterpomp nog? Heb je gekeken wat voor schoepen er op zitten? En op de nieuwe?
gr, Cas
Re: Warm lopen de zoveelste
Ik heb nog naar de advertentie op marktplaats gekeken maar 200 euri voor een hoop oude meuk (sorry adverteerder), met waarschijnlijk dezelfde symptomen als dat ik nu heb daar schiet ik niets mee op....
Dus zojuist rvs buizen gehaald, ik krijg het weekend weer om...
Ow ja de buizen zijn 35x2mm...
Dus zojuist rvs buizen gehaald, ik krijg het weekend weer om...
Ow ja de buizen zijn 35x2mm...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjes Geo.
- rkoffrie
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 04 jun 2007 17:57
- Locatie: Helmond
Re: Warm lopen de zoveelste
Hoi Geo,
Ook mijn bus had ooit een koelprobleem.
Eigenlijk waren het er 2:
1) thermische kortsluiting via Kühlwasser Ausgleichsbehälter;
2) verminderede koelcapaciteit door radiateur
Eerste probleem kwam doordat vorige eigenaar een de vernauwing in de slang naar de Ausgleichsbehälter had verwijderd.
Dat had ik in eerste instantie opgelost door een beugeltje te maken waarmee ik de slang wat samenknijp. Door het reservoir hoeft bijna geen flow te zijn...
...daarna werd de radiateur ook weer goed warm en sloeg de fan in de file ook aan.
Voor de bergen met aanhanger had ik toch een nieuwe radiateur nodig.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt...
Groet, Robert
Ook mijn bus had ooit een koelprobleem.
Eigenlijk waren het er 2:
1) thermische kortsluiting via Kühlwasser Ausgleichsbehälter;
2) verminderede koelcapaciteit door radiateur
Eerste probleem kwam doordat vorige eigenaar een de vernauwing in de slang naar de Ausgleichsbehälter had verwijderd.
Dat had ik in eerste instantie opgelost door een beugeltje te maken waarmee ik de slang wat samenknijp. Door het reservoir hoeft bijna geen flow te zijn...
...daarna werd de radiateur ook weer goed warm en sloeg de fan in de file ook aan.
Voor de bergen met aanhanger had ik toch een nieuwe radiateur nodig.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt...
Groet, Robert
Groeten Robert
T3 1.6 TD camper 1986, Kever 1300 1970
T3 1.6 TD camper 1986, Kever 1300 1970
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Warm lopen de zoveelste
Geo
Is maar goed dat je buizen vernieuwd en ook je radiateur zet niet je oude erin of een t2de hand dat is vragen om moelijkheden dat is meestal een bron van ellende en vooral koelings problemen je kunt nog nadenken over een naloop pomp achterin bij de motor
succes verbouwnen
![Positive [[thumbup]]](./images/smilies/thumpup.gif)
Is maar goed dat je buizen vernieuwd en ook je radiateur zet niet je oude erin of een t2de hand dat is vragen om moelijkheden dat is meestal een bron van ellende en vooral koelings problemen je kunt nog nadenken over een naloop pomp achterin bij de motor
succes verbouwnen

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Re: Warm lopen de zoveelste
Info over pijpen buigen , er zijn ook bedrijven die dit voor je kunnen doen .
https://youtu.be/ZxGLuy2SJ2s
https://youtu.be/ZxGLuy2SJ2s
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: Warm lopen de zoveelste
Robert,
Hoeveel mm was de doorvoer van de vernauwing in de slang naar de Ausgleichsbehälter.
Dat kon bij mij ook wel eens een probleem zijn.
Hoeveel mm was de doorvoer van de vernauwing in de slang naar de Ausgleichsbehälter.
Dat kon bij mij ook wel eens een probleem zijn.
- w.m.weemhoff
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
- Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.
Re: Warm lopen de zoveelste
als leek zijnde...
ik heb nog nooit gehoord van een vernauwing in de slang naar het drukvat?
voor zover ik weet is dat 1 vrij ingewikkelde slang met 3 vertakkingen?
(de laatst bij de dealer op voorraad zijnde ligt in mijn reserve kastje
)
en ook weer zover ik weet; de doorstroming daarvan stuurt de thermostaat aan.
ik heb nog nooit gehoord van een vernauwing in de slang naar het drukvat?
voor zover ik weet is dat 1 vrij ingewikkelde slang met 3 vertakkingen?
(de laatst bij de dealer op voorraad zijnde ligt in mijn reserve kastje

en ook weer zover ik weet; de doorstroming daarvan stuurt de thermostaat aan.
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
Re: Warm lopen de zoveelste
Monteer de radiateurflappen (terug) die zich rondom de radiateur bevinden.
Rick
Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018