Begin mei een T 3 diesel gekocht. Op het kenteken stond 1 juni 1983. Dus hem maar een maand in de garage gezet (gelijk het voorruit frame gelast( en vorige week vanuit zuid limburg naar Zeeland gereden. Na 100km liep hij plots warm. Omdat ik altijd goed gewapend op pad ga koelvloeistof bijgevuld radiator ontlucht en door. Door met 70 km per uur te rijden is het gelukt om op de camping in Zeeland aan te komen. Ook de terugweg weer met 70km/uur naar huis gereden met 1 keer stoppen, omdat hij weer echt warm liep.
Thuis gekomen bleek dat hij GEEN koelvloeistof verbruikt had????
Motor rookt ook niet en er zit ook geen water bij de olie.
Deze week de waterpomp+huis de thermostaat (82graden) en ook maar gelijk de distributieriem vervangen die was nog maar zo,n 18mm breed

Echter de motor loopt nog steeds warm, nu wordt ook de radiator niet meer warm. Vorige week wel nog.
Ontluchten wil ook niet echt (meer).
Mijn vermoedens
1 waterbuizen van voor naar achter verstopt.
2 radiator verstopt
3 toch de koppakking (Dit lijkt mij vooralsnog niet daar ik vorige week zondag 180km ermee gereden heb zonder koelvloeistof te verbruiken.
Eerst wil ik de koelwater buizen doorspoelen, hoe kan ik het beste de buizen doorspoelen en kan dit met of zonder aangesloten radiator.
Daarna wil ik de radiator doorspoelen als dat niet in 1 keer gaat..
Als dat allemaal goed is blijft naar mijn mening alleen nog de koppakking over..... Grrr..
Nou kom maar op met jullie tips..
Groetjes Geo..