Ik sta op een verlaten plek in de Spaanse Pyreneeën met een (waarschijnlijk) kapotte startaccu (Bosch S5 010 85 Ah). Nu heb ik ook een 158 Ah deep-cycle loodaccu als huishoudaccu. Weet iemand of ik deze straffeloos kan aansluiten (met afgekoppelde startaccu) om de bus te starten?
Ik kan hier overigens niet duwen, trekken of een heuveltje afrollen...
1.9D starten met Deep-cycle loodaccu?
1.9D starten met Deep-cycle loodaccu?
Groeten,
Hans
VW T3 1.9D 1Y hoogdak 1985
10/02/18 vanuit België geïmporteerd
28/02/18 op NL kenteken
Hans
VW T3 1.9D 1Y hoogdak 1985
10/02/18 vanuit België geïmporteerd
28/02/18 op NL kenteken
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14949
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: 1.9D starten met Deep-cycle loodaccu?
ja dat kan zonder problemen, want alles is beter dan daar staan te blijven.
Theo
Theo
Re: 1.9D starten met Deep-cycle loodaccu?
Deepcycle accu's zijn daar niet voor gemaakt. Je kunt met startkabels de startaccu een kwartier aan de deepcycle hangen om de startaccu wat op te peppen en dan te proberen.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- motnamol
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
- Locatie: Amsterdam
Re: 1.9D starten met Deep-cycle loodaccu?
Gewoon starten. en zo snel mogelijk een nieuwe start accu zien te vinden.
groeten Tom
T3 1.9 d met dk v bak
T3 1.9 d met dk v bak
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14949
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: 1.9D starten met Deep-cycle loodaccu?
Geen vd tips is nog gelezen.
Hoe zou het ze vergaan zijn?
Theo
Hoe zou het ze vergaan zijn?
Theo
Re: 1.9D starten met Deep-cycle loodaccu?
Excuus, ik had ook al wat mensen via de T3 liefhebbers op Facebook ingeschakeld. Bus was goed te starten op de deep-cycle accu. Een paar dagen later echter een zwaar rokende motor bij aankomst op een camping. Onregelmatig lopen, enorme stank, vermogensverlies. Lang verhaal kort: ANWB gebeld, er bleek (na zes dagen!) geen garage voorhanden, dus bus gaat terug naar NL op transport. Hoop 'em eindelijk rond 5 sep terug te hebben.
Wat is er mis? Verstuiver(s) defect?, krukaspoelie los gekomen? Distributieriem versprongen? Dieselpomp defect? We gaan het zien...
Koelvloeistof zit er nog in en bleef op temperatuur, dus kennelijk geen probleem met koppakking. Het bussie 'rammelde' de laatste dag wel, dus ik denk inderdaad iets met de poelie en/of een versprongen distributieriem.
Wat is er mis? Verstuiver(s) defect?, krukaspoelie los gekomen? Distributieriem versprongen? Dieselpomp defect? We gaan het zien...
Koelvloeistof zit er nog in en bleef op temperatuur, dus kennelijk geen probleem met koppakking. Het bussie 'rammelde' de laatste dag wel, dus ik denk inderdaad iets met de poelie en/of een versprongen distributieriem.
Groeten,
Hans
VW T3 1.9D 1Y hoogdak 1985
10/02/18 vanuit België geïmporteerd
28/02/18 op NL kenteken
Hans
VW T3 1.9D 1Y hoogdak 1985
10/02/18 vanuit België geïmporteerd
28/02/18 op NL kenteken
Re: 1.9D starten met Deep-cycle loodaccu?
Hoewel het altijd lastig is in dit soort situaties is kalmte de beste raad. Succes!
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen