Ik heb de ballen verstand van electronica, maar na veel puzzelen, heb ik in ieder geval wat gegevens waar jullie me misschien mee kunnen helpen.
De draad die vanaf de witte stekker in de motorruimte uitkomt, geeft iets van 12,65 volt (motor is uit, stekkertje van draad naar bobine + automatische choke en by pass cut-off valve(?) is los). Zodra ik dat stekkertje weer vastzet, meet ik 11,97 V. Het verschil wordt veroorzaakt door de auto choke (als ik het beestje de goede naam heb gegeven - zie foto). In ieder geval wanneer ik de stekker daarnaartoe los haal, meet ik weer rond 12,65 volt. Op de accu meet ik 12,75 V. Het puntje in de grote witte stekker dat aangetast is, wil nog wel stroom doorgeven nadat ik het schoongemaakt heb. Vandaar dat ik deze metingen kon doen.
Kan iemand mij vertellen of de gemeten voltages een beetje normaal zijn?
Ik vermoed dat de bedrading na verschillende motorwisselingen en een revisie nog niet helemaal goed zat. Ik heb nu iig wat uitgezocht wat betreft de dradenboel boven de motor. Nu meet ik nauwelijks een lekstroom; bij elkaar 22,2 mA (als dat de goede grootheid is) op parkeerlichten en nummerplaatverlichting. Uren puzzelplezier geeft dit startprobleem. Wel leuk dat ik het schema van de T3 electra nu aardig begrijp.
De de bobine doet het (ook) prima als hij stroom krijgt van het pluspunt in de motorruimte. Maar ik wil uiteindelijk natuurlijk graag weten of hij goed werkt, niet te warm wordt e.d. . Ik heb overigens een nieuwe bobine erop zitten omdat ik dacht dat de oude niet meer goed was.
Heel verhaal, maar dit is slechts een samenvatting . De lange versie bespaar ik jullie
Groeten,
Arjan