Mijn rijdende tijdbom/project :lol:
Mijn rijdende tijdbom/project :lol:
Bij deze wil ik jullie laten kennismaken met mijn bus, waarom ik hem gekocht heb en wat ik er zoal aan (ver)pruts.
Toen ik mijn bus kocht was hij 39 jaar en 11 maanden oud.
Hierom heb ik hem gekocht, ik rijd mijn hele leven al in belastingvrije auto's. Ik heb de bus op 1 mei gekocht en op 1 juni is hij belastngvrij geworden. Verder was de prijs naar mijn mening ook goed, 3000,- euro voor een bus die nog tot november 2024 apk gekeurd is..
Het is een 1600 diesel.
Hier een paar foto's van de buitenkant. Verder heb ik de bus gekocht omdat hij al verhoogd is maar wel met een afgeschuinde voorkant en maar halfhoog. Dit is voor mij het mooiste dak voor een T3
Uiteraard wist ik dat er roestmatig werk aan de winkel is maar daar weet ik wel raad mee.
Na lang wikken en wegen heb ik de bus voor een maand geschorst omdat ik het voorruitkader wilde lassen omdat er een klein roestgaatje in zat en uiteraard zo kon ik wat belasting sparen..
Hier nog een paar foto's van de rustikale binnenkant.
Toen ik mijn bus kocht was hij 39 jaar en 11 maanden oud.
Hierom heb ik hem gekocht, ik rijd mijn hele leven al in belastingvrije auto's. Ik heb de bus op 1 mei gekocht en op 1 juni is hij belastngvrij geworden. Verder was de prijs naar mijn mening ook goed, 3000,- euro voor een bus die nog tot november 2024 apk gekeurd is..
Het is een 1600 diesel.
Hier een paar foto's van de buitenkant. Verder heb ik de bus gekocht omdat hij al verhoogd is maar wel met een afgeschuinde voorkant en maar halfhoog. Dit is voor mij het mooiste dak voor een T3
Uiteraard wist ik dat er roestmatig werk aan de winkel is maar daar weet ik wel raad mee.
Na lang wikken en wegen heb ik de bus voor een maand geschorst omdat ik het voorruitkader wilde lassen omdat er een klein roestgaatje in zat en uiteraard zo kon ik wat belasting sparen..
Hier nog een paar foto's van de rustikale binnenkant.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjes Geo.
Re: Mijn rijdende tijdbom/project :lol:
Als eerste heb ik het voorruitframe aangepakt. Hier zat een klein roestgaatje in het midden onder de voorruit en bij regen gaat hier geheid regen naar binnen druppelen. Toen ik de voorruit verwijderde trok ik uiterraard een hele beerput open, maar aangezien lassen mijn hobby is, ben ik er vrolijk aan begonnen.
N.b. Ik las altijd alles met RVS plaat, wat ik zelf maak en klop. Het hoeft niet helemaal origineel of strak te zijn maar wel goed. Dit las ik dan mig met 316 lasdraad waardoor je een zwart/wit lasverbinding krijg (google maar eens). Dit doe ik al zo'n 30 jaar en roest dus nooit meer..
Spuiten doe ik met Brantho Korrux 3 in een. Hier ben ik redelijk tevreden over. Dit geeft precies de look waar ik naar opzoek ben...
. Ik laat jullie willekeurig wat foto's zien.. let op voor sommige kunnen dit schokkende beelden zijn...
N.b. Ik las altijd alles met RVS plaat, wat ik zelf maak en klop. Het hoeft niet helemaal origineel of strak te zijn maar wel goed. Dit las ik dan mig met 316 lasdraad waardoor je een zwart/wit lasverbinding krijg (google maar eens). Dit doe ik al zo'n 30 jaar en roest dus nooit meer..
Spuiten doe ik met Brantho Korrux 3 in een. Hier ben ik redelijk tevreden over. Dit geeft precies de look waar ik naar opzoek ben...
. Ik laat jullie willekeurig wat foto's zien.. let op voor sommige kunnen dit schokkende beelden zijn...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjes Geo.
- motnamol
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
- Locatie: Amsterdam
Re: Mijn rijdende tijdbom/project :lol:
Arbeid adelt. Veel bussen gehad en opgeknapt maar zo erg heb ik ze nooit gezien dat de raam stijlen zo verrot waren. Maar petje af dat het er weer goed uit ziet.
groeten Tom
T3 1.9 d met dk v bak
T3 1.9 d met dk v bak
Re: Mijn rijdende tijdbom/project :lol:
Jammer genoeg is de rest van de bus niet veel beter, vooral de dakgoten zijn aardig verrot.. Die wil ik dan ook deze winter vervangen.. Het opzet dak wil ik echter laten zitten. Helaas heeft google mijn foto's verwijderd en heb ik alleen nog een paar screenshots om te laten zien.. Het allerbelangrijkste is dat de bus niet meer lekt en vanaf een afstandje ziet het er aardig uit..
Groetjes Geo.
Re: Mijn rijdende tijdbom/project :lol:
Inderdaad schokkend....
Groeten,
Leo F
----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
Leo F
----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
Re: Mijn rijdende tijdbom/project :lol:
Prachtig busje voor een mooie prijs!! Super tof (en dapper) dat je m weer in betere staat brengt, keep up the good work, jullie gaan vast veel plezier samen hebben
Huh, hier lag toch net een schroefje ? Stay humble, stack sats!
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2475
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: Mijn rijdende tijdbom/project :lol:
Herkenbaar.
Probeer het voorraam te passen voordat de bus gespoten wordt om eventuele teleurstelling te voorkomen.
Probeer het voorraam te passen voordat de bus gespoten wordt om eventuele teleurstelling te voorkomen.
Re: Mijn rijdende tijdbom/project :lol:
Haha, ik heb het niet gepast maar met een nieuwe rubber floepte ie er zo in. Ondertussen heb ik er zo'n 2500km mee gereden ook in heftige buien en kan ik melden dat hij niet lekt..
Groetjes Geo.
Re: Mijn rijdende tijdbom/project :lol:
Nadat de bus op 1 juni j.l. belasting vrij werd gelijk de bus ontschorst
en verzekerd. Kreeg ik alsnog 2 belasting aanslagen voor fijnstof en wegenbelasting.
Na vele telefoongesprekken bleek dat ze een verkeerde datum aangehouden haden.. Ben ik ff blij dat ik hem die laatste maand geschorst heb... In totaliteit zou ik zo,n 367,- euro moeten betalen voor 1 maand.
Gelukkig hoefde ik uiteindelijk niet te betalen... Hoe en wat ze berekend hebben wil ik niet eens weten...

Na vele telefoongesprekken bleek dat ze een verkeerde datum aangehouden haden.. Ben ik ff blij dat ik hem die laatste maand geschorst heb... In totaliteit zou ik zo,n 367,- euro moeten betalen voor 1 maand.
![SAD [[sad]]](./images/smilies/sad.gif)
![[[head]]](./images/smilies/banghead.gif)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjes Geo.
-
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
- Locatie: VLEUTEN
Re: Mijn rijdende tijdbom/project :lol:
Zo te zien ben je niet bang voor roest dan komt het best allemaal goed, 3000 euro voor een rijdende bus is niks teveel.
Met vriendelijke groet,
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Re: Mijn rijdende tijdbom/project :lol:
Dat dacht ik dus ook...
De reis begon voorspoedig maar na 100 km liep de watertemperatuur ineens op en heb ik hem net nog naar een parkeerplaats kunnen sturen..
Het mankement hebben jullie allemaal al kunnen lezen in dit topic....
viewtopic.php?t=36385.
Lang verhaal kort uiteindelijk bleek het ontbreken van de drossel /restrictor in de waterslang naar het expansievat de grootste boosdoener te zijn geweest...
Toen de voorruit er weer inzat wilde ik wel als beloning een weekendje weg ook om te kijken wat voor vlees ik in de kuip had. Er werd een camping geboekt in Yerseke (zo'n 180km enkele reis) want de rest van Zeeland was vol of je moest een week blijven.3000 euro voor een rijdende bus is niks teveel
De reis begon voorspoedig maar na 100 km liep de watertemperatuur ineens op en heb ik hem net nog naar een parkeerplaats kunnen sturen..
Het mankement hebben jullie allemaal al kunnen lezen in dit topic....
viewtopic.php?t=36385.
Lang verhaal kort uiteindelijk bleek het ontbreken van de drossel /restrictor in de waterslang naar het expansievat de grootste boosdoener te zijn geweest...
Groetjes Geo.
Re: Mijn rijdende tijdbom/project :lol:
Daar mijn bus de winterstalling in gaat , (hoeft niet want hij is belastingvrij) en ik niet steeds de accu moet ontkoppelen
(wat ook nog eens veel werk is omdat hier de stoelen tafel en matrassen bovenop liggen); heb ik vandaag een massa sleutel erin gezet. Omdat het een dieseltje is ligt de accu achterin. De sleutel wil ik zo plaatsen dat ik via het serviceluik de sleutel bedienen kan.
Ik had nog een plaatje aluminium liggen, hiervan heb ik mooi een houdertje gemaakt waar de sleutel inpast. Hier met de massa sleutel erin.
Hier met kabels gemonteerd
Nu kan ik mooi vanuit het service luik de bus stroomloos maken.
Zo blijft de accu lekker fris over de winter. Wellicht kan ik ook nog een laadstekker hierop aansluiten, zodat ik er af en toe een druppellader aan kan hangen.
Uiteraard is dit ook nog een extra anti diefstal preventie.
Ook op een camping kan mijn rij accu op die manier nooit leeg getrokken worden...
(wat ook nog eens veel werk is omdat hier de stoelen tafel en matrassen bovenop liggen); heb ik vandaag een massa sleutel erin gezet. Omdat het een dieseltje is ligt de accu achterin. De sleutel wil ik zo plaatsen dat ik via het serviceluik de sleutel bedienen kan.
Ik had nog een plaatje aluminium liggen, hiervan heb ik mooi een houdertje gemaakt waar de sleutel inpast. Hier met de massa sleutel erin.
Hier met kabels gemonteerd
Nu kan ik mooi vanuit het service luik de bus stroomloos maken.
Zo blijft de accu lekker fris over de winter. Wellicht kan ik ook nog een laadstekker hierop aansluiten, zodat ik er af en toe een druppellader aan kan hangen.
Uiteraard is dit ook nog een extra anti diefstal preventie.
Ook op een camping kan mijn rij accu op die manier nooit leeg getrokken worden...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjes Geo.