VW muis is niet meer, het is nu VW ****! -> weer begonnen

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
tmotion
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
Locatie: Den haag

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door tmotion »

nou nou jongens, wat een likje owatrol niet teweeg kan brengen 8)

Vandaag weer lekker verder gegaan met met schuren en de bus in plastic verpakt. Volgende week lekker verder.

De 2.0 gaat dan uit de blauwe en de 1.6 uit de groene. Kan ik de motorruimte van de bus ook eens mooi maken.

Foto's volgen

Tijmen
schuren, schuren en nog eens schuren
Gebruikersavatar
tmotion
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
Locatie: Den haag

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door tmotion »

Mocht iemand interesse hebben:

we zijn de complete blauwe bus in onderdelen aan het slopen, u roept wij slopen!

http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=11&t=10975


Mvg

Tijmen
schuren, schuren en nog eens schuren
Gebruikersavatar
oaf
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 334
Lid geworden op: 29 feb 2008 19:04

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door oaf »

hoi Tijmen,

Gaat erg goed zo te zien!! Ik had alleen een vraagje; op de groene zat al een hefdak toch? maar jullie moesten nog wel een groot deel van het dak eruit slijpen.. Hoe zat dat daarvoor dan? En waarom hebben jullie hiervoor gekozen?

We moesten snel ook maar eens een afspraak maken voor die sloten, van de zomer naar hongerijen (sziget) dan moeten er wel goede sloten op zitten! :mrgreen:

Groet Rik
GROETEN, RIK
------------------
-VW T3 2.0l CU uit 1980 (VERKOCHT)
-Fiat Panda 1.0l 1000 fire uit 1992 (toch voor wat langer)
Gebruikersavatar
tmotion
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
Locatie: Den haag

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door tmotion »

Hoi Rik,

Ik heb je sloten er al uitgehaald en klaar gelegd. Wat betreft dat gat. De vroege eigenaar had eigenlijk alleen maar een gat gemaakt dat hij kon staan. meer niet. Slapen was niet mogelijk. Daarnaast ligt het ook niet zo lekker op een bol dak. Mochten mensen touwens nog interesse hebben. WE hebben uit de blauwen de originele dwarsbalk en houten platen over. Hoekstaaltje in je bus lassen en klaar is kees :p

Anne en ik wilden eerst ook naar Sziget gaan maar we vrezen dat de bus dan nog niet af is.



Even een update. De blauwe bus gaat steeds meer in stukjes. Een groot aantal onderdelen halen we er langzaam van af. Voor het casco kunnen we geen koper vinden dus: Wie m wilt hebben mag m gratis komen halen en dan krijg je het hoogdak er gratis bij! enige nadeel geen wielen enz.. slechts stalen casco met hoogdak en bedplaten.

Anders moet ik toch met pijn in mijn hart mn Reciprozaag pakken en maar met mn ogen dicht onze oude T3 tot oud ijzer gaan verwerken.

Vorige week hebben we de CU motor, vbak en eberspacher onder de blauwe vandaan gehaald. Naar de Cranenbroek (ad ik blijf je eeuwig dankbaar voor het tippen van deze winkel) en daar een takel gehaald om de motor eruit te krijgen. Motor is nog goed maar kan wel een beurtje gebruiken. Van Henk heb ik al de nodige literatuur ontvangen dus binnenkort ga ik het beestje eens uit elkaar halen.
Aankomend weekend gaan we verder met slopen, met de wens dat maandag de blauwe bus weg is en we ons compleet kunnen focussen op de groene.

Ik post binnenkort wel weer wat foto's

Mvg

Tijmen
schuren, schuren en nog eens schuren
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door youpie123 »

Hallo,

Waarom zet je het Casco niet voor 1,00 startprijs op Ebay? Ik heb er al enkele voor een paar 100,00 weg zien gaan. [[thumbup]]

Groetjes, Joep [[bye]]
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Gebruikersavatar
tmotion
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
Locatie: Den haag

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door tmotion »

ik bespaar me de moeite met de recirpozaag. morgen komt een sloperij het casco ophalen.

mvg

tijmen
schuren, schuren en nog eens schuren
Gebruikersavatar
eric.c
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2006 18:37
Locatie: Betuwe

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door eric.c »

Hallo,

Toch nog even aanhaken bij wat hiervoor over Owatrol is gezegd.
Naar mij idee wordt RLS niet meer verkocht (omdat er lood inzat:verboden), en is het vervangen door Owatrol CIP. Voor mij werkt dit ook prima.

Vriendelijke groet, Eric
Vriendelijke groet,
Eric rijdt met een 1900D
Gebruikersavatar
tmotion
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
Locatie: Den haag

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door tmotion »

Na en aantal weken op internet te hebben gestaan is het blauwe roestende gevaarte afgevoerd naar de eeuwige jachtvelden. Maar eerst moest er nog het één en ander uit, waaronder een CU'tje:

Afbeelding
karretjes op grint werken niet :(
Afbeelding
ooit glimt ie, maar dat later
Afbeelding
en dan na lange tijd is het tijd om afscheid te nemen
Afbeelding
[[sad]]
Afbeelding
[[sad]] [[sad]]
Afbeelding
een leegte / ravage achterlatend.
Afbeelding
Het was tijd voor een nieuwe tent, eentje zonder zooi, met stofvrije vloer en vooral veel ruimte. Zo gezegd zo gedaan. 7 bij 5 meter werkruimte, nokhoogte van spantjes van 3,5 meter. Gelukkig kwamen deze jongens eindelijk goed van pas. Bekend waarschijnlijk bij redelijk wat forumleden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ondertussen ging het laatste reparatiewerk door, de schuifdeur (onderkant)
Afbeelding

De bus is nu bijna volledig opgeschuurd en in onze luxe nieuwe tent is het overdag zo'n 25 graden door de zon die erop brand. Kortom: met wat afzuiging en verwarming erbij voor snachts gaat er binnenkort gespoten worden. Hierover spoedig meer. Deze wilde ik jullie ook niet onthouden. Ben sinds gister eigenaar van een nieuwe motor voor mn bmw. de mijne heeft nu bijna 3 ton gelopen is en op sterven na dood. mn nieuwe beestje, vers uit belgie: 58000km, en wat glimt ie mooi!
Afbeelding

Naast al deze foto's zijn we begonnen met het verwijderen van alle bitumen / teer, wat een werk. Maar diesel werkt prima als oplosmiddel, je wordt er alleen hartstikke misselijk van. We hebben ook al kleuren uitgekozen voor de bus:

body wordt binnen en buiten RAL 7006. beigegrijs
hefdak en velgen worden RAL 9001 creme wit
binnenbekleding is Skaileer op alle panelen ook creme wit.
en de gordijntjes zijn cremewit met zacht lichtgroen
een lichtgroen die ook weer terug komt in al het spuit werk van remklauwen, aandrijfassen enz.

Spoedig meer updates, het streven is deze zomer klaar te zijn, iig voor 12 september!

Mvg

Tijmen en Anne
schuren, schuren en nog eens schuren
Gebruikersavatar
boulie
Komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2009 13:50
Locatie: scheveningen

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door boulie »

hoi Tijmen en Anne,
heel gaaf hoe jullie de bus aan t opknappen zijn!

Ben zelf op zoek naar info over het toepassen van gasveren om het hefdak makkelijker te kunnen openzetten (met n paar surfplanken erop) en ik zag op de foto's dat jullie ze hebben op het hefdak van de legerbus.
Een nieuw setje gasveren kost ±195euro en dat vind ik n beetje veel, dus ik dacht je kunt toch ook wel "gewone" gasveren eropzetten??
heb je tips of nog beter een fotootje van de aansluitingen? Uiteraard hoor ik ook van anderen graag tips hierover.

Alvast bedankt
Raimond
Gebruikersavatar
WouterKabouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
Locatie: Groningen

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door WouterKabouter »

Gaaf project hoor, respect! Niet dat ik ouwe koeien uit de sloot wil trekken, maar owatrol ken ik zijdelings wel van het behandelen van ouwe schepen, met allemaal hoekjes en kiertjes en klinknagels. Prima spul als je het mij vraagt, eerst owatrol, dan owatrol+loodmenie, dan ijzermenie geloof ik en dan verf. Zoiets. Wat ik zelf onlangs in het ruim (de holle ruimtes) van mijn t3 heb gekieperd is Antiroestcompound van Tenco: mensen met schepen zijn er heel enthousiast over. T stinkt wel een paar weken naar een soort teer, maar na opdrogen blijft t een tikje plastisch en trekt werkelijk overal tussen. Ook na wassen zit het onverminderd in je overall 8) Het scheepsvlak schijnt er enkele decennia mee beschermd te zijn, dus dat zal voor de bus ook wel gelden, zeker omdat er meestal geen plas water in staat. Ik denk niet dat het overschilderbaar is, dus om het met de compressor in de naden te blazen zal wel niet werken!
Wouter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
Gebruikersavatar
tmotion
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
Locatie: Den haag

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door tmotion »

boulie schreef:hoi Tijmen en Anne,
heel gaaf hoe jullie de bus aan t opknappen zijn!

Ben zelf op zoek naar info over het toepassen van gasveren om het hefdak makkelijker te kunnen openzetten (met n paar surfplanken erop) en ik zag op de foto's dat jullie ze hebben op het hefdak van de legerbus.
Een nieuw setje gasveren kost ±195euro en dat vind ik n beetje veel, dus ik dacht je kunt toch ook wel "gewone" gasveren eropzetten??
heb je tips of nog beter een fotootje van de aansluitingen? Uiteraard hoor ik ook van anderen graag tips hierover.

Alvast bedankt
Raimond

Hoi Raimond..Stel je zelf even voor in het daarvoor bestemde forum. Wat betreft je vraag: ik neem aan dat jij ook gewone gasveren hebt zitten in je hefdak. Die van ons zijn naar mijn weten ook standaard.


@ wouter
dat ziet er ook lekker smerig uit.. die bussen van ons worden gewoon rijdende chemokarren. Mocht ie ooit in de fik vliegen dan hebben we tenminste mooie kleuren in de vlammetjes :P
We houden het nog even bij owatrol :p


mvg

tijmen
schuren, schuren en nog eens schuren
Gebruikersavatar
boulie
Komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2009 13:50
Locatie: scheveningen

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door boulie »

Hoi Raimond..Stel je zelf even voor in het daarvoor bestemde forum. Wat betreft je vraag: ik neem aan dat jij ook gewone gasveren hebt zitten in je hefdak. Die van ons zijn naar mijn weten ook standaard.
Hoi Tijmen, tja dat had ik inderdaad effe mogen doen vooraf, maar... t is gebeurd, ik heb me voorgesteld bij de bushalte.

De gasveren: die heb ik dus niet, maar die lijken me wel handig als extra handje met wat surfplankjes op het dak. Nu zou ik de veren kunnen kopen bij diverse shops maar die zijn bijna €200 (bij T4 bussen afdelingen) en dan denk ik...dat kan ik zelf ook wel met gewone gasveren maken. Dus wat meer info stel ik erg op prijs (en een foto'tje van de bevestiging aan dak en chassis al helemaal :D )
Maar misschien moet ik maar een nieuw onderwerp op het forum hierover beginnen, ik denk dat ik dat maar effe ga doen.

Iig bedankt voor je reactie en succes met de klus
Groeten Raimond
Gebruikersavatar
tmotion
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
Locatie: Den haag

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door tmotion »

hoi allemaal,

Terwijl iedereen meerijdt in de Siepelrit hebben Anne en ik na en roerige zomer weer besloten met onze relatie en busje door te gaan.
Dit weekend eindelijk na 1,5 jaar klussen gespoten!

Voor de vakantie hadden we de complete bus al opgeschuurd. Na het stofzuigen en vet vrij maken grote natte doeken op de grond gelegd tegen opwaaiend stof en nevel. In het tentje was het ongeveer 25 graden, dankzij een kacheltje. De uitgaande ventilatie moet bij het kleur spuiten nog wel wat beter, maar voor de primer is het prima! De compresseor (5pk, 100L) hadden we al een tijd, de HVLP spuit is net nieuw.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het spuiten zelf ging zeer goed!, door de nevel her en der wat ruw (maar over het algemeen strak glad!), maar dat schuren we er toch nog uit. Voor de kleur gewoon betere ventilatie en in fases spuiten. De primer die we hadden gekocht was ideaal. Het kost wel wat maar is zeker een aanrader. Bij 20 graden droog in een uurtje en er zit ook nog een roestbestrijdend component in. We hebben alle tips mbt spuiten ten harte genomen en het aanbrengen van een dunne hechtlaag werkt zeer goed!

Op heel de bus zit 1 druipertje!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We zijn zeer tevreden met het resultaat (zeker voor beginners) en hebben nu al zin om de kleur aan te brengen. Eerst nog naden kitten, nog een laag primer erop. Uitschuren 1000nat. En dan een paar mooie lagen kleur!

Tot snel!

Anne en Tijmen
schuren, schuren en nog eens schuren
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!

Ongelezen bericht door youpie123 »

tmotion schreef:We zijn zeer tevreden met het resultaat (zeker voor beginners) en hebben nu al zin om de kleur aan te brengen. Eerst nog naden kitten, nog een laag primer erop. Uitschuren 1000nat. En dan een paar mooie lagen kleur!
Wouw, ziet er echt perfect uit hoor [[thumbup]] Beginners? Het ziet er echt heel professioneel uit :he!!!:
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW ****! -> weer begonnen

Ongelezen bericht door Leo M »

Dag Tijmen
Nog een paar tips:
Een compressor wordt steeds buiten de spuitruimte opgesteld.Deze
zuigt nu de spuitlucht aan,en dat is af te raden.
Schijnbaar ga je de deuren afzonderlijk spuiten.Let er op om de deuren
te spuiten in de opstelling waarin ze aan de T3 hangen,dus vertikaal.Anders
krijg je kleurverschil door een andere flop(wijze waarop de verf neerstrijkt)
En idd om het overzichtelijk te houden en om minder spuitnevel te hebben
is het beter in fases te spuiten.Mijn T3 spoot ik al driemaal,steeds in een vijftal keren.
Alleszins goed bezig.
Groeten Leo M
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
andregc

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW ****! -> weer begonnen

Ongelezen bericht door andregc »

petje op, petje af,

ziet er erg goed uit. ik hou ervan als mensen met weinig middelen en goede moed zoveel werk kunnen verrichten. Ben heel erg benieuwd naar het resultaat, volgens mij wordt dat beestje echt een plaatje.

Wat worden de kleuren eigenlijk, of heb je dat al eerder bekend gemaakt in het forum.

Iig succes en veel plezier samen, zo'n mooie klus wil je ook samen afmaken en van gaan genieten.

groeten andre
Plaats reactie