VW muis is niet meer, het is nu VW ****! -> weer begonnen
- tmotion
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
- Locatie: Den haag
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
Goedendag allemaal,
Ondertussen klussen we nog ieder weekend braaf door. Trotseren de kou en de sneeuw. Ooit komen we er wel in ons tentje dat zelfs stormproof is!
de bovenrand waar veel tijd in zit in smerige staat
maken we schoon en slaan we om
taaadaaaaa
wat laswerk en plamuur en straks een laagje verf en t ziet er beeldig uit
op de dikke middenbalk maar eens begonnen met elektrodelassen aangezien dit allemaal 4mm dik materiaal is
de originele westfaliaplaat uit de CU past prima!
Dan dit plekje nog.. pffff lekker lassen waar de benzineleidingen achter lopen. Kortom: 1 persoon last de ander blaast de vlammen uit om de 5 seconden.
Dan gaat er natuurlijk achter een dikke plaat in
Welke we nog afwerken aan de boven en onderkant als de bus helemaal gespoten is
meer roest!!! woohoo, begin het bijna leuk te vinden
Maar niets is bestand tegen de slijptol en een mooi nieuw plaatje
klaar:
wat hoor ik daar?? wil de linker kant ook??
nou OK dan:
en als je dan toch in de buurt bent:
Voor de kenners: daar zat het gaspedaal :p, ondertussen zit er een compleet nieuwe plaat in.
En zo zitten we er dan bij. Ondertussen hebben we een goede gaskachel gekocht die ons warm houdt
terwijl het buiten sneeuwt
En als je dan terug naar Delft rijdt kom je soms juweeltjes tegen. Een CU of CT met nieuw nummerboord en een staat waar ik van ga kwijlen. Ik heb heftig gezwaaid en mn duim opgestoken op de A13, één van de mooiere T3tjes op de nederlandse wegen. Heb er met plezier 15 min achter gereden
aankomend weekend: schuren!!!! schuren en nog meer schuren en oja mn zandstraalsetje uitproberen op de naden! We hebben besloten toch de bus compleet te laten spuiten. Met dit weer is het gewoon niet te doen in een tent. Of iemand moet ergens in Zeeland nog een lege schuur hebben met 220V, dan maken wij daar graag gebruik van. Tot wederziens!
Mvg
Tijmen en Anne
Ondertussen klussen we nog ieder weekend braaf door. Trotseren de kou en de sneeuw. Ooit komen we er wel in ons tentje dat zelfs stormproof is!
de bovenrand waar veel tijd in zit in smerige staat
maken we schoon en slaan we om
taaadaaaaa
wat laswerk en plamuur en straks een laagje verf en t ziet er beeldig uit
op de dikke middenbalk maar eens begonnen met elektrodelassen aangezien dit allemaal 4mm dik materiaal is
de originele westfaliaplaat uit de CU past prima!
Dan dit plekje nog.. pffff lekker lassen waar de benzineleidingen achter lopen. Kortom: 1 persoon last de ander blaast de vlammen uit om de 5 seconden.
Dan gaat er natuurlijk achter een dikke plaat in
Welke we nog afwerken aan de boven en onderkant als de bus helemaal gespoten is
meer roest!!! woohoo, begin het bijna leuk te vinden
Maar niets is bestand tegen de slijptol en een mooi nieuw plaatje
klaar:
wat hoor ik daar?? wil de linker kant ook??
nou OK dan:
en als je dan toch in de buurt bent:
Voor de kenners: daar zat het gaspedaal :p, ondertussen zit er een compleet nieuwe plaat in.
En zo zitten we er dan bij. Ondertussen hebben we een goede gaskachel gekocht die ons warm houdt
terwijl het buiten sneeuwt
En als je dan terug naar Delft rijdt kom je soms juweeltjes tegen. Een CU of CT met nieuw nummerboord en een staat waar ik van ga kwijlen. Ik heb heftig gezwaaid en mn duim opgestoken op de A13, één van de mooiere T3tjes op de nederlandse wegen. Heb er met plezier 15 min achter gereden
aankomend weekend: schuren!!!! schuren en nog meer schuren en oja mn zandstraalsetje uitproberen op de naden! We hebben besloten toch de bus compleet te laten spuiten. Met dit weer is het gewoon niet te doen in een tent. Of iemand moet ergens in Zeeland nog een lege schuur hebben met 220V, dan maken wij daar graag gebruik van. Tot wederziens!
Mvg
Tijmen en Anne
schuren, schuren en nog eens schuren
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
Ha Tijmen en Anne,
Schrijf ik net in een posting dat het wat magertjes wordt met de lopende restauratieprojekten maar gelukkig zijn er nog van die Bikkels die gewoon door gaan ook ligt er overal een laagje sneeuw op Jullie maken mijn dag weer helemaal goed, heb een beetje last van ontwenning denk ik
Aan jullie lasnaden kun je zien dat dat werk steeds makkelijker af gaat, die valt echt niet meer uit elkaar
Een schuurtje is wel veel prettiger werken moet ik zeggen, lekker een kacheltje aan en heerlijk klussen. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
De bus kompleet spuiten is een goed plan als je straks een kroon op je werk wilt zetten.
René
Schrijf ik net in een posting dat het wat magertjes wordt met de lopende restauratieprojekten maar gelukkig zijn er nog van die Bikkels die gewoon door gaan ook ligt er overal een laagje sneeuw op Jullie maken mijn dag weer helemaal goed, heb een beetje last van ontwenning denk ik
Aan jullie lasnaden kun je zien dat dat werk steeds makkelijker af gaat, die valt echt niet meer uit elkaar
Een schuurtje is wel veel prettiger werken moet ik zeggen, lekker een kacheltje aan en heerlijk klussen. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
De bus kompleet spuiten is een goed plan als je straks een kroon op je werk wilt zetten.
René
Als je er iets aan doet doe het dan goed
- tmotion
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
- Locatie: Den haag
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
zo daarnet komt meneer de postbode even vloekend de trap op lopen:
voor 54€ inclusief verzendkosten bij BTStools 25 KG straalzand en zandstraalpistool besteld. Prima deal, behalve voor de postbode.
Gaan we van het weekend maar eens even uittesten, t ziet er iig degelijk uit.
Mvg
Tijmen
voor 54€ inclusief verzendkosten bij BTStools 25 KG straalzand en zandstraalpistool besteld. Prima deal, behalve voor de postbode.
Gaan we van het weekend maar eens even uittesten, t ziet er iig degelijk uit.
Mvg
Tijmen
schuren, schuren en nog eens schuren
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
Hi Tymen en Anne
Als jullie klaar zijn,kan je las cursussen gaan geven
Ervaring hebben jullie nu zeker wel op gedaan
Groeten
Henk
Als jullie klaar zijn,kan je las cursussen gaan geven
Ervaring hebben jullie nu zeker wel op gedaan
Groeten
Henk
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
- tmotion
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
- Locatie: Den haag
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
hoi allemaal,
tijd geleden dat we hier wat hebben gepost.
Ik ben erg druk met mn stage en Anne met dr studie. Maar ieder weekend wordt er nog geklust!! Vandaag een nieuwe mijlpaal: begonnen met schuren:
-uitblokken 120
-machinaal 280 -> 400
en dan binnenkort zelf een laagje primer (2K) erover zetten.
De afgelopen tijd hebben we alle roest echt weggehaald. Naden opnieuw gekit en ik ben aan de motor begonnen. De 1.6 ligt nu in stukjes en de 2.0 gaat binnenkort verwijderd worden uit de oude bus voor een goede opfrisbeurt.
We hebben besloten het project nog wat te rekken en he echt goed te gaan doen. Na het spuitwerk is de onderkant aan de beurt en dan gaan er een hoop onderdeeltjes vervangen worden. Kortom ergens deze zomer is het bussie klaar!
Ik post binnenkort wat foto's
mvg
tijmen
tijd geleden dat we hier wat hebben gepost.
Ik ben erg druk met mn stage en Anne met dr studie. Maar ieder weekend wordt er nog geklust!! Vandaag een nieuwe mijlpaal: begonnen met schuren:
-uitblokken 120
-machinaal 280 -> 400
en dan binnenkort zelf een laagje primer (2K) erover zetten.
De afgelopen tijd hebben we alle roest echt weggehaald. Naden opnieuw gekit en ik ben aan de motor begonnen. De 1.6 ligt nu in stukjes en de 2.0 gaat binnenkort verwijderd worden uit de oude bus voor een goede opfrisbeurt.
We hebben besloten het project nog wat te rekken en he echt goed te gaan doen. Na het spuitwerk is de onderkant aan de beurt en dan gaan er een hoop onderdeeltjes vervangen worden. Kortom ergens deze zomer is het bussie klaar!
Ik post binnenkort wat foto's
mvg
tijmen
schuren, schuren en nog eens schuren
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
Met diepe respect, maar owatrol hoort niet thuis bij echt goed doen.
En ik buig verder diep voor jullie twee
Groeten,
Theo
En ik buig verder diep voor jullie twee
Groeten,
Theo
- tmotion
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
- Locatie: Den haag
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
Hoi Theo,Theo Postma schreef:Met diepe respect, maar owatrol hoort niet thuis bij echt goed doen.
En ik buig verder diep voor jullie twee
Groeten,
Theo
zie uitleg http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php ... 199#p97199
nog wat foto's
same story...
Het busje mag na een jaartje weer eens naar buiten (garagetent opruimen :p)
De 1.6 motor gaat aan stukjes
wat betreft alle owatrol hierop de foto's. We gebruiken het als tijdelijk conserveringsmiddel, aangezien de bus eigenlijk buiten staat. Met de schuurbeurt van vandaag is zowat alles eraf en komt er een mooi laagje primer op!
Mvg
Tijmen
schuren, schuren en nog eens schuren
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
Ha Theo,Theo Postma schreef:Met diepe respect, maar owatrol hoort niet thuis bij echt goed doen.
En ik buig verder diep voor jullie twee
Groeten,
Theo
Waarom hoort "Owatrol" niet bij "echt goed doen"?? Persoonlijk ben ik een andere mening toegedaan.
Ik heb redelijk wat RLS van Owatrol (Owachem) gebruikt bij meerdere auto's bij restauratie en onderhoud. RLS is een loodmenie op oliebasis welke bijzonder goede kruipende eigenschappen heeft, deze kruipende werking is een perfecte oplossing voor plaatsen waar je met de kwast niet meer bij kunt. Naden van omgezette plaat kun je heel mooi vol laten lopen met zo'n product waardoor je het afsluit van lucht en daarmee het corrosie-duiveltje iets langer weg houdt. Bij beginnende roest penetreert RLS echt in de roest en sluit hem op, bij korsten roest kruipt het tot op het blanke metaal en beschermt.
Verder horen er onder de merknaam owatrol meerdere producten met diverse toepassingsgebieden, eigenlijk zou je dus met naam en toenaam moeten noemen waar je precies op doelt. Owatrol is van oorsprong een toevoeging op oliebasis voor verf.
Natuurlijk is het geen wondermiddel maar het heeft een toepassingsgebied waar je maar weinig concurenten met dezelfde kwaliteiten tegen komt. Zoals met alles moet je het natuurlijk wel goed gebruiken maar dat geld voor al dit soort producten lijkt me.
René
Als je er iets aan doet doe het dan goed
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
Moi René,René schreef:Waarom hoort "Owatrol" niet bij "echt goed doen"?? Persoonlijk ben ik een andere mening toegedaan.
René
Wat ik zie in de wereld van carroserie en auto fabrieken, is dat niemand dit gebruikt.
Daarom denk ik, zal ook gevoel zijn, dat er betere/andere produkten zijn.
Anders zou elke auto fabrikant dit als onder grond gebruiken.
Groeten,
Theo
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
Maar ook niet elke autofabrikant verzinkt zijn auto's.Theo Postma schreef:Anders zou elke auto fabrikant dit als onder grond gebruiken.
Groeten,
Theo
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
Ha Theo,Theo Postma schreef: Moi René,
Wat ik zie in de wereld van carroserie en auto fabrieken, is dat niemand dit gebruikt.
Daarom denk ik, zal ook gevoel zijn, dat er betere/andere produkten zijn.
Anders zou elke auto fabrikant dit als onder grond gebruiken.
Groeten,
Theo
Je verklaring snijdt geen hout!
Ik heb geschreven dat ik Owatrol RLS gebruik in bepaalde situaties waar je er met de kwast en dus met een ander product er niet meer bij kunt. RLS is zeker geen grondverf maar is wel een ideaal product om de roestige puntlasnaden van bijv. een T3 bus ietsje minder snel te laten roesten. Wil je van alle roest af dan zul je het allemaal operatief moeten verwijderen!! Stralen en borstelen helpt daar voor geen meter omdat je alleen maar het van buiten af bereikbare deel kunt doen. Al die naden heb ik 4 tot 5 maal volledig gedrenkt met RLS en ik ken geen beter product voor dit klusje. Na 4 of 5 keer is de naad helemaal gevuld met RLS en zal hem zo afsluiten dus ook beschermen tegen verdere invloeden van buitenaf.
Het feit dat je RLS aan de binnenkant van je bus erop smeert en dat het overal uit de naden onder de bus uit loopt geeft al aan hoe lek dat allemaal is.
Er bestaat verder maar weinig op de markt wat dit doel op een zelfde adequate manier aanpakt, verf kruipt niet, bodyschutz kruipt niet, tectyl kruipt niet, fertan krijg je die naden niet goed uitgespoeld en gaat dan tegengesteld werken.
Het produkt wat het best geschikt lijkt na Owatrol lijkt Mike Sander vet maar dat heeft als nadeel dat je het flinkt moet verhitten voordat het goed kruipt en dus bijna een oven noodzaak wordt, nadeel van Mike Sander is dat als het door de naden naar buiten komt het daar niet meer overschilderbaar is voordat je het zeeeeer grondig schoongemaakt hebt en dan de lak zeker niet in de oven moet moffelen.
Neem maar van mij aan dat ik vele producten uitgestest heb en er het nodige over gelezen heb. Geen van de anti-corrosieproducten zijn zaligmakend maar vele hebben een eigen stukje gebruiksdoel, daarom vindt ik het ook onzin om welk product dan ook af te kraken op een feit waar het oorspronkelijk helemaal niet voor bedoeld is.
Dat fabrikanten van auto's dit soort producten niet gebruiken zal meerdere redenen hebben waarbij geld de belangrijkste zal zijn. Owatrol RLS heeft dagen nodig om te drogen (misschien zelfs wel weken) en daar heb je direkt de belangrijkste reden Ook niet onbelangrijk is dat de fabrikant na 10 jaar graag een nieuwe auto verkoopt.
Owatrol RLS werdt vooral in de scheepswereld gebruikt omdat dat een plaats is waar staal en (zout) water veelvuldig met elkaar in aanraking komen. Ik kan me niet voorstellen dat in de autoindustrie alleen maar slimme fabrikanten zitten welke zulke "slechte" producten als Owatrol niet gebruiken en dat in de scheepswereld iedereen dus wat dom is omdat ze wel van die troep inzetten???? Roest vreet diep in staal en het feit dat roest poreus is maakt owatrol door zijn penetrerende werking daar uitermate geschikt voor.
Dat jij of je broer het niet wil gebruiken is prima maar dat je zonder eigen ervaring het afkraakt ben ik het niet mee eens.
René, die alleen met Owatrol RLS ervaring heeft en niet met alle andere "Owatrol producten".
Als je er iets aan doet doe het dan goed
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
Je conclussie snijd geen hout René.René schreef:Dat jij of je broer het niet wil gebruiken is prima maar dat je zonder eigen ervaring het afkraakt ben ik het niet mee eens.
René,
Ik heb nergens iets afgekraakt, dat maak jij ervan.
Groeten,
Theo
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
Een kammeraad van mij werkt veel met corten staal, voor sokkels en kunstvoorwerpen. Deze dingen moeten decoratief roesten, en bij een bepaalde graad van roest moet het roesten gestopt worden, zonder dat het (roestige) uiterlijk aangestast wordt! Hier wordt een combinatie van owatrol olie en lak voor gebruikt!
Hoewel in de autowereld er niet voor wordt gekozen om de roest te conserveren toont ook deze toepassing dat het spul gewoon goed is!
Hoewel in de autowereld er niet voor wordt gekozen om de roest te conserveren toont ook deze toepassing dat het spul gewoon goed is!
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
Ha Theo,Theo Postma schreef: Je conclussie snijd geen hout René.
Ik heb nergens iets afgekraakt, dat maak jij ervan.
Groeten,
Theo
Voor mij is dit een nogal negatief geluid laten horen oftewel afkraken. Zoals je het hier neerschrijft zegt het dat iedereen die dit product gebruikt het niet goed doet toch??Met diepe respect, maar owatrol hoort niet thuis bij echt goed doen.
En ik buig verder diep voor jullie twee
Groeten,
Theo
Het kan zijn dat je het anders bedoeld maar zo staat het er toch echt.
Ik wil hier geen punt van maken hoor, het ging me er meer om dat de merknaam "Owachem" niet als rotzooi op de grote hoop gemikt wordt.
René
Als je er iets aan doet doe het dan goed
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
Jeetje René, als je hier over valt.
In mijn beeldspraak betekend het als bijna goed doen.
Als ik iets niet goed vind, slecht of geld voor niets uitgeven, dan zeg ik dit gewoon.
Het woord goed, zal hier dan nooit in voorkomen.
Groeten,
Theo
In mijn beeldspraak betekend het als bijna goed doen.
Als ik iets niet goed vind, slecht of geld voor niets uitgeven, dan zeg ik dit gewoon.
Het woord goed, zal hier dan nooit in voorkomen.
Groeten,
Theo
- tmotion
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
- Locatie: Den haag
Re: VW muis is niet meer, het is nu VW beer!
nou nou jongens, wat een likje owatrol niet teweeg kan brengen
Vandaag weer lekker verder gegaan met met schuren en de bus in plastic verpakt. Volgende week lekker verder.
De 2.0 gaat dan uit de blauwe en de 1.6 uit de groene. Kan ik de motorruimte van de bus ook eens mooi maken.
Foto's volgen
Tijmen
Vandaag weer lekker verder gegaan met met schuren en de bus in plastic verpakt. Volgende week lekker verder.
De 2.0 gaat dan uit de blauwe en de 1.6 uit de groene. Kan ik de motorruimte van de bus ook eens mooi maken.
Foto's volgen
Tijmen
schuren, schuren en nog eens schuren