VW muis is niet meer, het is nu VW ****! -> weer begonnen

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
GoodOldDiesel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 aug 2009 13:29
Locatie: N-W-F

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW ****! -> weer begonnen

Ongelezen bericht door GoodOldDiesel »

Knap hoe je alles in deze omstandigheden doet.

Overigens weet ik niet wat voor primer je hebt, maar meende dat ze vaak 2 a 3 laagjes doen.. doe jij dat ook? (kan ik niet 123 opmaken uit je verhaal nl)
Gr,

Evert M
Gebruikersavatar
tmotion
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
Locatie: Den haag

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW ****! -> weer begonnen

Ongelezen bericht door tmotion »

andregc schreef: Wat worden de kleuren eigenlijk...........
De complete bus wordt "warm grijs" een soort combo van beige en grijs:
zoiets: http://insitu.hu/ws/images/06a.jpg. Het hefdak en de velgen worden room wit. Het westfalia hout aan de binnenzijde blijft hetzelfde. De bekleding van de banken is nu al room wit met licht lente groen. De stoelen worden ook nog herbekleed in deze kleuren. De deurpanelen worden ook room wit met skai leer. En als laatste komt het lichtgroen uit het interieur terug in de remklauwen, wielophanging en wat accenten op het motorblok.

Kortom zeer klassieke kleuren met een moderne / strakke twist.


GoodOldDiesel schreef:Overigens weet ik niet wat voor primer je hebt, maar meende dat ze vaak 2 a 3 laagjes doen.. doe jij dat ook? (kan ik niet 123 opmaken uit je verhaal nl)
Er zit na een dunne hechtlaag nu al 1 laag op. Na het kitten en oneffenheden wegschuren / plamuren komen en nog 2 lagen bij alvorens er kleur over heen gaat.


Raden jullie trouwens aan er blanke lak over heen te spuiten? Het is geen metallic lak dus niet echt nodig lijkt mij.

Dank voor alle reacties en tips.

Tijmen
schuren, schuren en nog eens schuren
Gebruikersavatar
tmotion
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
Locatie: Den haag

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW ****! -> weer begonnen

Ongelezen bericht door tmotion »

afgelopen week de bus voorzien van nog een laag primer, nadenkit en alvast 2 lagen lak. We zijn tevreden met het resultaat alleen is het nog wel een beetje zoeken naar de goede instellingen. De eerste kleurlaag had iets te weinig verdunner waardoor deze iets minder mooi vloeide. De tweede laklaag ging stukken beter maar kan nog wel een laagje extra gebruiken. Deze gaat er dit weekend op. De kleur is ietsjes lichter dan verwacht maar we zijn er wel content mee. Die blauwe tent van ons verstrooid het licht ook een beetje. Bij deze de foto's:

primer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kleur
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


We hebben toch maar blanke lak gekocht, wel zo mooi en wat extra bescherming is nooit wel? Hoe zit het trouwens met het glad maken daarvan? Alleen werken met commadant 4? of moet er eerst nog geschuurd worden met papiertje 2000?
Ik ben niet heel erg thuis in de commadant producten.

Mvg

Tijmen en Anne
schuren, schuren en nog eens schuren
Gebruikersavatar
tmotion
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 nov 2006 23:43
Locatie: Den haag

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW ****! -> weer begonnen

Ongelezen bericht door tmotion »

Even een update, sorry voor de lange afwezigheid.


De bus is gespoten in blank, maar moet nog één laag hebben. Daarnaast moeten de deuren nog.
De afgelopen tijd is er niet veel geklust, helaas. Tot overmaat van ramp is drie weken geleden de tent ingestort.
De bus is ongedeerd maar balen is het wel. Positieve kant van het verhaal is dat we sinds kort een eigen klusruimte hebben
in de buurt van Delft ipv zeeland!! De Bus staat nu ingepakt te wachten voor transport (trailer huren, iemand tips??).

In ons loodsje hebben we alles ter beschikking, we hebben zelfs een kantelbrug aangeschaft (nog steeds bedankt voor de tip Ad).
Alleen is eerst mn BMW aan de beurt (motor stuk). Die is hopelijk eind januari klaar en dan gaat de bus een mooi voorjaar tegemoet,
met hopelijk tegen de zomer de eerste kilometers. Nu eerst maar eens hard werken om alles te bekostigen.......

Binnenkort gaan we wel beginnen met de CU motor op te lappen zodat deze in de bus kan in het voorjaar.
We zijn dus nog even een maandje afwezig (allebei druk: voltooien BSc opleiding), maar daarna zullen we weer gebruik
maken van alle gezelligheid op dit forum (en natuurlijk ook bijdragen)

Alvast fijne feestdagen en wellicht tot het mooie busjaar 2010.

Tijmen (en Anne)
schuren, schuren en nog eens schuren
Gebruikersavatar
GoodOldDiesel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 aug 2009 13:29
Locatie: N-W-F

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW ****! -> weer begonnen

Ongelezen bericht door GoodOldDiesel »

Oef das nog eens een geluk bij een ongeluk... tent ingestort, maar wel een klusruimte ervoor terug...

Verbaast mij dat die tent is ingestort, zag er zeer stevig uit, niet dus...
Succes met de goede voornemens voor nieuwjaar!
Gr,

Evert M
Tijmen_en_Anne
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 dec 2019 20:53
Locatie: Doorn

Re: VW muis is niet meer, het is nu VW ****! -> weer begonnen

Ongelezen bericht door Tijmen_en_Anne »

Zoals aangekondigd in het hernieuwde voorsteltopic gaat dit volledige project in de verkoop voor een hedendaags prikkie. Voor iemand die tijd heeft een mooie start. We hebben een compleet gerestaureerde bus gekocht en zullen hiermee verder gaan genieten en deze verder verbeteren.

Bovenstaand project heeft 12 jaar binnen gestaan. Met de kennis en ervaring van nu zullen we nu bepaalde zaken anders doen maar de basis is goed. Mocht er interesse zijn om dit project over te nemen dan hoor ik dat graag. Kleine disclaimer, na 12 jaar opslag en 2x verhuizen tussen opslag zal niet alles meer vindbaar en netjes zijn. Sommige zaken zijn sowieso weggegooid omdat deze slecht waren (benzine tank en uitlaat bv). Andere zaken zijn weer dubbel zoals voorstoelen, tellerbakken en bv ruiten en ook bv het motorblok (CT en CU) en vbak.

foto locatie van fotos uit dit topic: https://1drv.ms/u/s!AvneBlSBcjbAj64P-wB ... w?e=3b2AKY

en nog wat fotos van het interieur uit de blauwe: https://1drv.ms/u/s!AvneBlSBcjbAhNJAZuz ... g?e=7OxuAs
Plaats reactie