De rooie is weer wakker geworden
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Hi Theo
Als je zo door gaat heb je Rikus zometeen niet meer nodig
Ben je trouwens al geslaagd voor je luchtfilterdeksel ???????Ik heb nog een info lopen,moet nog antwoord krijgen.
Groeten
Henk
Als je zo door gaat heb je Rikus zometeen niet meer nodig
Ben je trouwens al geslaagd voor je luchtfilterdeksel ???????Ik heb nog een info lopen,moet nog antwoord krijgen.
Groeten
Henk
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
-
- † 18-06-2012 R.I.P.
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
- Locatie: B-9160-Eksaarde
Dag Theo
Goed bezig.En ik,die dacht,Theo maakt zijn handen niet vuil...
Mss kan je de nieuwe remankerplaten door Rikus in de epoxy en 2K-lak laten spuiten,vooraleer deze te monteren.
De remolieverversing zou ik na de montage van de remankerplaten doen,omdat de rempompjes toch moeten verwijderd worden.
Hopelijk zijn de remleidingen nog in goede staat...
Hopelijk komt de 46mm moer gemakkelijk los en hopelijk zijn de handremkabels niet te oud...Deze durven stevig vast zitten.
De achterwiellagers kunnen best wat nieuw vet verdragen,indien deze nog goed zijn.
Mijn T3 had ook zo'n gat in de rechtse remankerplaat...
Doordat mijn remmen blokkeerden en ik geen andere plaat had liggen,werd er vakkundig een nieuw stuk plaat ingelast,wat uren werk was...
Succes met de reparaties.
Groeten Leo M
Goed bezig.En ik,die dacht,Theo maakt zijn handen niet vuil...
Mss kan je de nieuwe remankerplaten door Rikus in de epoxy en 2K-lak laten spuiten,vooraleer deze te monteren.
De remolieverversing zou ik na de montage van de remankerplaten doen,omdat de rempompjes toch moeten verwijderd worden.
Hopelijk zijn de remleidingen nog in goede staat...
Hopelijk komt de 46mm moer gemakkelijk los en hopelijk zijn de handremkabels niet te oud...Deze durven stevig vast zitten.
De achterwiellagers kunnen best wat nieuw vet verdragen,indien deze nog goed zijn.
Mijn T3 had ook zo'n gat in de rechtse remankerplaat...
Doordat mijn remmen blokkeerden en ik geen andere plaat had liggen,werd er vakkundig een nieuw stuk plaat ingelast,wat uren werk was...
Succes met de reparaties.
Groeten Leo M
Groeten Leo M
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Toch verder gegaan met klussn.
We wilden rem vloeistof vervangen, en bedachten dat het handiger zou zijn om de remanker platen ook direkt te vervangen.
Het zit er weer op, nadat we eerst op pad geweest zijn om wat gereedschap te lenen om de centrale moer los te kunnen krijgen.
Heb er een filmpje van gemaakt;
Groeten,
Theo
We wilden rem vloeistof vervangen, en bedachten dat het handiger zou zijn om de remanker platen ook direkt te vervangen.
Het zit er weer op, nadat we eerst op pad geweest zijn om wat gereedschap te lenen om de centrale moer los te kunnen krijgen.
Heb er een filmpje van gemaakt;
Groeten,
Theo
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Moi Henk,Henk4711 schreef:Hi Theo
Als je zo door gaat heb je Rikus zometeen niet meer nodig
Ben je trouwens al geslaagd voor je luchtfilterdeksel ???????Ik heb nog een info lopen,moet nog antwoord krijgen.
Groeten
Henk
Nee, ik ben nog niet geslaagd voor het luchtfilterdeksel, helaas.
Ik hou me warm aanbevolen
Groeten,
Theo
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Geen zorgen Leo, helaas werden ze gewoon vuil van het kijken en dingen aanpakken of aangeven.Leo M schreef:Dag Theo
Goed bezig.En ik,die dacht,Theo maakt zijn handen niet vuil...
Ik was een ster om in de weg te lopen, wilde natuurlijk overal boven op staan te kijken
Hebben we vanmorgen over gesproken, echt waar, maar de ankerplaten zagen er zo slecht uit, dat we besloten om ze nu direkt te vervangen.Leo M schreef:Mss kan je de nieuwe remankerplaten door Rikus in de epoxy en 2K-lak laten spuiten,vooraleer deze te monteren.
De kwaliteid van de nieuwe gaf ons wel de indruk dat het ook niet echt nodig was.
Ze zijn nl gegalvaniseerd
Hebben we gedaanLeo M schreef:De remolieverversing zou ik na de montage van de remankerplaten doen,omdat de rempompjes toch moeten verwijderd worden.
Hopelijk zijn de remleidingen nog in goede staat...
De handrem kabel zat idd muurvast.
En de staat was nog erg goed, is 6 jaar geleden vervangen.
Maar ze wilden er niet zo maar meer uit, Rikus heeft een stuk van de oudeplaat weg geflext.
En met een dunne slijp schijf, een gleuf gemaakt in lengte richting van de ronding.
Een schroefendraaier er in, om ruimte te maken, en de handrem kabel kwam er zo uit.
Leo M schreef:Hopelijk komt de 46mm moer gemakkelijk los en hopelijk zijn de handremkabels niet te oud...Deze durven stevig vast zitten.
35 Nm stond in het boek. Met de geleende luchthamer en dop, van de trekker garage uit het dorp, was dit geen probleem
Groeten,
Theo
In welk boek staat 35Nm voor de achterste naafmoeren van 46mm??Theo Postma schreef:
35 Nm stond in het boek. Met de geleende luchthamer en dop, van de trekker garage uit het dorp, was dit geen probleem
Groeten,
Theo
Dat boek mag je per direkt ritueel verbranden want dat laat jou levensgevaalijke dingen doen
Er zijn 2 types moer in de handel, eentje met 6 openingen voor de splitpen en eentje met 12?(meer in ieder geval ) en beide moeten ze met een ander moment vastgezet worden.
De een met 350Nm en de ander met 500Nm waarna de moer nog een tikkie verder mag tot de splitpen past.
Dat is dus faktor 10 hoger!!!!!
35Nm had je ook met je kleine rateltje open gedraait.
Effe goed tsjekke
René
Als je er iets aan doet doe het dan goed
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Ik weet het zo even niet meerRené schreef:Dat is dus faktor 10 hoger!!!!!
35Nm had je ook met je kleine rateltje open gedraait.
Effe goed tsjekke
René
Het was wel veel en het kan zo zijn, dat ik het getal 35 heb onthouden, ja dat moet het zijn, want Rikus had het er nog over dat het 35 kg per meter was.
En dat zou dan 350 Nm zijn, toch?
Groeten,
Theo
- VFRikus
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 14 jan 2008 22:01
- Locatie: Gasselternijveen
- Contacteer:
Inderdaad 350 Nm. In het boek stond: een persoon van 70 kg. op een hefboom van 50 cm.
Rikus
Rikus
Al is een auto nog zo snel, een motor achterhaalt hem wel!
Citroen Berlingo 2.0 HDI
Honda VFR 800 FI
Honda CB 550 K3
Naar mijn site!
Citroen Berlingo 2.0 HDI
Honda VFR 800 FI
Honda CB 550 K3
Naar mijn site!
-
- † 18-06-2012 R.I.P.
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
- Locatie: B-9160-Eksaarde
Dag TheoRené schreef: Effe goed tsjekke
René
Heel juist ,wat René schrijft.
Ik dacht dat alle vervangmoeren 12 openingen hadden en sowieso met
500Nm moeten worden aangedraaid. Nadat ik deze bij mijn T3 met een 46mm ringsleutel had aangedraaid ,is er na 10000Km speling opgetreden. Toen de speling er was,begon het nieuwe lager weer te ronken. Dan maar een 46mm dop gekocht,zoals René ééntje heeft en dan met een wringijzer van 1m aangedraaid.
Speling en geronk is weer weg. Enfin,het nakijken waard.
Groeten Leo M
Groeten Leo M
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
- VFRikus
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 14 jan 2008 22:01
- Locatie: Gasselternijveen
- Contacteer:
Ik heb de boel gemerkt voor het losdraaien en nadien op exact dezelfde plek weer terug gedraaid
Rikus
Rikus
Al is een auto nog zo snel, een motor achterhaalt hem wel!
Citroen Berlingo 2.0 HDI
Honda VFR 800 FI
Honda CB 550 K3
Naar mijn site!
Citroen Berlingo 2.0 HDI
Honda VFR 800 FI
Honda CB 550 K3
Naar mijn site!
Ha Rikus,VFRikus schreef:Ik heb de boel gemerkt voor het losdraaien en nadien op exact dezelfde plek weer terug gedraaid
Rikus
Ik was er helemaal van overtuigd dat jij nooit deze moeren met 35Nm vast zou gaan zetten Maaruh jij vertrouwde dat boek dus op voorhand al niet dat je alles markeerde
René
Als je er iets aan doet doe het dan goed
-
- † 18-06-2012 R.I.P.
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
- Locatie: B-9160-Eksaarde
Dag ongerustelingen
Mensen als Rikus weten heus wel hoe het moet en doen het dan ook goed.
Voor de leken toont onderstaande foto hoe het heel mis kan gaan.Deze
moer stond gewoon los,de schroefdraad van de as bleek geschonden,
blauw gedraaid.Waarschijnlijk los gekomen door onaangepast aantrekkoppel.
Groeten Leo M
Mensen als Rikus weten heus wel hoe het moet en doen het dan ook goed.
Voor de leken toont onderstaande foto hoe het heel mis kan gaan.Deze
moer stond gewoon los,de schroefdraad van de as bleek geschonden,
blauw gedraaid.Waarschijnlijk los gekomen door onaangepast aantrekkoppel.
Groeten Leo M
Groeten Leo M
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Hoi,
Vandaag hebben Hillie en ik, de nieuwe kraan gemonteerd.
Dankzij de goede samenwerking, gingen er niet zo veel zaken mis
En zit de kraan daar, waar wij het graag willen.
Geen idee of dit een brol is, dat merken we dan wel over een tijdje.
Maar op de verpakking stond, dat hij 3 bar druk kan hebben
En wij gebruiken in de bus maar 1 bar.
Groeten,
Theo
Vandaag hebben Hillie en ik, de nieuwe kraan gemonteerd.
Dankzij de goede samenwerking, gingen er niet zo veel zaken mis
En zit de kraan daar, waar wij het graag willen.
Geen idee of dit een brol is, dat merken we dan wel over een tijdje.
Maar op de verpakking stond, dat hij 3 bar druk kan hebben
En wij gebruiken in de bus maar 1 bar.
Groeten,
Theo
- -=goanna=-
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 14 dec 2005 18:49
- Locatie: Breda
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: De rooie is weer wakker geworden
Het lijkt erop, dat de rooie weer ruw uit zijn slaap gewekt gaat worden
De uitlaat gaat vervangen worden, en de messen zijn geslepen....
Groeten,
Theo
De uitlaat gaat vervangen worden, en de messen zijn geslepen....
Groeten,
Theo
Re: De rooie is weer wakker geworden
Ha Theo,Theo Postma schreef:Het lijkt erop, dat de rooie weer ruw uit zijn slaap gewekt gaat worden
De uitlaat gaat vervangen worden, en de messen zijn geslepen....
Groeten,
Theo
Doe je wel voorzichtig met die rooie anders gaat hij nog helemaal over de rooie
Als alles goed voorbereid is en je gebruikt het juiste gereedschap komt alles wel goed met die uitlaat. Ben benieuwd of jullie de motor er nog uit gaan halen voor deze klus of dat je dat af laat hangen van het eerste afgebroken tapeind
René
Als je er iets aan doet doe het dan goed